Rimmel zegt ‘nee’ tegen online bullies en lanceert de ‘I Will Not Be Deleted’ campagne. Met de steun van Cara Delevingne en Rita Ora wil het merk helpen voorkomen dat meisjes en vrouwen hun foto’s offline halen na negatieve commentaren.
Pesten is not done, zowel op de speelplaats, het werk als sociale media. Toch krijgt 1 op 4 wel eens te maken met online pesterijen vanwege haar looks. Het resultaat? Jaarlijks worden er zo’n 115 miljoen foto’s van het internet of sociale media gehaald nadat ze bestookt werden met negatieve commentaren over uiterlijkheden. Om dit online wangedrag – dat verregaande gevolgen voor het zelfvertrouwen van miljoenen meisjes en vrouwen kan hebben – aan banden te leggen, lanceert Rimmel de ‘I Will Not Be Deleted’-campagne. Hiermee wil het Britse merk opkomen voor alle meisjes en vrouwen die online af te rekenen kregen met cyber beauty bullies.
Hartverscheurende comments
Ook model Cara Delevingne en zangeres Rita Ora bleven niet gespaard van snoeiharde online commentaren. Daarom zetten ze, samen met een tiental influencers die ook al een pak bagger over zich heen kregen, hun schouders onder het initiatief. “We moeten samen sterk staan en eerst twee keer nadenken voor we een reactieposten. Het probleem is ook met online pesten op beauty gebied, dat mensen van alles kunnen posten en nooit zelf hiervan de gevolgen ondervinden. Sommige comments waren hartverscheurend en het is beangstigend om te zien hoeveel die woorden op iemand kunnen hebben” zegt Cara Delevingne. Door de hastag ‘I will not be deleted’ bij je foto’s plaatsen kan je zelf deel uitmaken van deze positieve campagne, meer aangrijpende verhalen van slachtoffers van online pesten kan je bekijken op rimmel.com.