Plattelandspoezen

Op de sofa beneden liggen twee katten te slapen, wat later komt er eentje al niezend binnen en boven op de overloop ligt er een languit in een zonnestraal. Vier poezen, allemaal ergens op het platteland gevonden. “Je voelt dat ze echt blij zijn als we allebei thuis zijn, dan is er rust in huis”, vertelt Inge. “Als ik weer eens een tijdje weg ben geweest, worden ze lastig. Dan mag ik mijn valies niet te lang in de hal laten staan of ze plassen ertegen.”

Ze is veel van huis, wekelijks, veel vaker dan Ronald. Al meer dan drie decennia hoort het koppel bij de belangrijkste spelers binnen de Belgische modewereld. Toen de Zes van Antwerpen halverwege de jaren tachtig de internationale aandacht trokken, waren Inge en Ronald verantwoordelijk voor de avant-gardebeelden die bij modeliefhebbers nog steeds op het netvlies gebrand staan. Intussen zijn ze gerenommeerd in de internationale mode-, magazine- en kunstwereld. Hun herenhuis hangt vol foto’s en ander werk, vooral van Belgische kunstenaars met wie Ronald samenwerkte en die vrienden geworden zijn. Schilderijen van Luc Tuymans en Narcisse Tordoir, op de schouw keramiek van Dirk Van Saene en in de zithoek een installatie van kunstenaar Anton Cotteleer, een kat op een afdak. Nog een kat.