Rihanna zet de beautywereld (alweer) op z’n kop

Geüpdatet op 19 februari 2019 door Laura Stynen
Rihanna zet de beautywereld (alweer) op z’n kop

Het is nog maar enkele weken geleden dat Fenty Beauty met een ongezien aantal tinten concealers en poeders op de markt kwam, maar dat belet Rihanna niet om (alweer) een stunt uit te halen.

In 2017 lanceerde Rihanna haar label Fenty Beauty en daarmee meteen 40 verschillende tinten foundation. Een ongeziene zet richting inclusiviteit die meteen een grote impact naliet op de make-upindustrie. Andere merken konden niet langer achterblijven en dat is maar goed ook. Het vinden van de juiste tint make-up blijft voor veel huidskleuren namelijk een probleem.

Enkele weken geleden voegde Fenty Beauty nog 10 extra tinten foundation toe aan hun gamma. Toen het beautylabel begin dit jaar ook nog alle 50 bijhorende variaties concealer en poeder uitbracht, was het feestje helemaal compleet. De leuze van het label is niet voor niets beauty for all.

1/

Bad Gal RiRi

Toch is deze lancering niet de reden van de huidige commotie. Haar meest recente stunt is namelijk een Instagramfoto waarop te zien is hoe Rihanna zich klaarmaakt voor het Met Gala in mei 2018. Weet u nog, in die legendarische, pauselijke outfit van Maison Martin Margiela? Niks aan de hand zou je denken, maar wie goed kijkt, ziet dat de ster zich doodleuk staat op te maken met een highlighter die Fenty pas deze week op de markt bracht!

Het betreft de Killawat Freestyle highlighter in Wattabrat, één van de twee nieuwe tinten die gelanceerd werden op 12 februari. Naar aanleiding van Valentijn kwamen er ook drie nieuwe tinten uit van de Stunna Lip Paint, waardoor dat aantal nu op 8 staat.

Voor de miljoenen fans die nu eindelijk het geheim kennen achter RiRi's glowy look op het Met Gala slaat het nieuws in als een bom. De reacties onder de post van het merk zijn dan ook ronduit hilarisch. Sommigen voelen zich bedrogen, anderen gaan de uitdaging aan om hints voor aankomende lanceringen op te sporen.

Y'all fake. How y'all keep that under wraps for so long??! Lol - @matima_asia

Look at me going back to pon de replay music video to see if I spot some Fenty!! - @thatkhadineproject

So the woman was wearing Fenty beauty before we even knew??? A legend. - @kashighh

 

2/

Fenty in Fashion?

En die zoektocht zou zo maar eens zijn vruchten kunnen afwerpen, want ook in de modewereld lijken er voor Rihanna drukke tijden aan te komen. Recent doken er namelijk vermoedens op dat de zangeres momenteel timmert aan haar eigen modehuis. De geruchtenmolen begon te draaien nadat RiRi gespot werd met een zonnebril die - alweer - helemaal niet op de markt verkrijgbaar was. Aan de zijkant van de bril staat 'Fenty' gegraveerd, haar familienaam die ze ook al ontleende aan haar andere labels. Het nieuwe label zou onderdeel zijn van luxeconglomeraat LVHM, waaronder merken huizen als Dior, Fendi, Louis Vuitton en ook Rihanna's eigen Fenty Beauty.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Rihanna partied in NYC on Jan 14 wearing: ▪️ mystery sunglasses with the "FENTY" logo ▪ @vetements_official Spring 2015 blazer (sold out) ▪ @maisonmargiela mesh bodysuit ($480) ▪ @citizensofhumanity "Avedon" skinny jeans ($198) ▪ @savagexfenty mesh and lace bra ($54) ▪ @dior "DiorAddict Lockbox" bag (from €3,400) ▪ @balenciaga "Knife" ankle boots ($1,290) ▪ @jacquieaiche x @mrbrainwash "Life is Beautiful" necklace (price upon request) ▪ @jacquieaiche custom emerald necklace (similar pictured) ▪️ @jacquieaiche emerald crescent necklace ($7,750) ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ 🛍 Shop available pieces on the blog [link in bio] 📸 via @papculture - #rihanna #vetements #maisonmargiela #margiela #citizensofhumanity #savagexfenty #savagex #dior #balenciaga #jacquieaiche #mrbrainwash #jaxbrainwash

Een bericht gedeeld door Haus of Rihanna (@hausofrihanna) op

Rihanna is overigens geen nieuw gezicht in de modewereld. De ster werkt al enkele jaren samen met Puma aan een sportcollectie, Fenty by Rihanna. Vorig jaar kwam ze bovendien met haar eigen lingerielabel, Savage x Fenty. Ook daar breekt Rihanna records op vlak van inclusiviteit. In haar campagnes zijn modellen in alle maten, vormen en huidskleuren te zien. Tijdens New York Fashion Week stuurde ze zelfs een hoogzwanger model de catwalk op, dat enkele uren na de show beviel van een baby.