5. Burberry

Een dodelijk slippertje.

Onder leiding van creatief directeur Riccardo Tisci wordt Burberry steeds meer rock ‘n roll. Vorig jaar kwam het merk voor het eerst sinds 20 jaar met een nieuw logo en monogram. De beroemde Burberry-ruit maakt plaats voor logomania en aan de klassieke silhouetten wordt wat meer drama toegevoegd. Hoewel er van dat laatste misschien iets te veel was… Een van de sweaters op de catwalk had namelijk een wel erg opvallende knoop aan zijn capuchon, eentje die leek op een strop. Het was model Liz Kennedy die vlak na de show op Instagram verontwaardigd reageerde.

Icone citation

Suicide is not fashion. It is not glamorous, nor edgy.

The issue is not about me being upset, there is a bigger picture here of what fashion turns a blind eye to or does to gain publicity. A look so ignorantly put together and a situation so poorly handled. I am ashamed to have been apart of the show.

Naar eigen zeggen gaf Burberry oorspronkelijk geen gehoor aan haar oproep. Ondertussen liet het merk wel weten het item uit de collectie te halen.

burberry, londen, fashion week