Romantische, eclectische nostalgie
Terwijl ik terugdenk aan hun vorige appartementen, merk ik dat er een duidelijke lijn zit in hun interieurs. Een specifieke sfeer. “Nieuwbouw is niet aan ons besteed, we hebben liever planken waar we bijna doorheen zakken dan laminaat. Dat beetje bohemien mag wel, die over-the-top traphal, de lambrisering die aan Belle de Jour doet denken, dat vinden we fantastisch.”
Het interieur past perfect bij het verhaal dat Wim Bruynooghe vertelt in zijn eigen modelijn en bij UCWHY, het label dat hij ontwerpt voor BVBA 32 (koepelbedrijf van Ann Demeulemeester en Haider Ackermann, red.). Romantisch, een tikkeltje nostalgisch seventies, eclectisch. Privé en werk lopen hier naadloos in elkaar over, in de woonkamer en gang staan rekken met collecties van beide modelijnen, en hangen uitvergrote prints van hun campagnes. Ze ontvangen hier ook aankopers, potentiële klanten, pers en publieke figuren die door hen gekleed worden, zoals Geike Arnaert. “Het zijn gewoon kleren, maar je wilt toch altijd een beetje een droom creëren. Dit is het perfecte kader om die collecties te verkopen, het schept meteen de juiste sfeer.”
“Het blijft een oud kot, maar dat maakt het charmant. We hebben liever planken waar we bijna doorheen zakken, dan laminaat.”