Vrouw zijn

Ik quote even Peter Van den Eede uit dat artikel in De Morgen: “Natali zou een promotiefilmpje voor de vrouw kunnen zijn. Bijzonder fotogeniek, gegeerd door de camera, maar allesbehalve een oppervlakkige vamp.”

(lacht) “Ach, dat is zo fijn. Het is bijzonder om zo iemand te kennen, we gaan al twintig jaar terug. Als ik met hem op het podium stap, weet ik dat het goed komt. Hij is een theaterdier, nog meer dan ik, het is zijn tweede natuur. Ook al heb ik een mindere avond, hij trekt me er altijd door. Hij heeft dat gevoel ook bij mij, we spelen graag samen…”

Ik ben altijd onder de indruk als ik jou op het scherm of op premières zie, je bent zo fenomenaal vrouwelijk. Ik kan me voorstellen dat veel jonge vrouwen en actrices naar je opkijken.

(glimlacht en is even stil) “Dat is fijn om te horen, vooral omdat het gaat over wie ik ben. Ik kies altijd met mijn hart. In ‘Zwart’ sta ik in latex catsuit tussen Peter en Willem in. Een vriendin zei achteraf: ‘Dat is het nieuwe feminisme, zoals jij daar met die mannen in dat pak staat te filosoferen.’ Daarom ben ik ook zo blij met #MeToo, het stimuleert vrouwen om meer samen te werken, niet tegen mannen, maar omdat we elkaar nodig hebben. Emma Watson moest zich vorig jaar nog verantwoorden omdat ze in een shoot met half ontblote borsten verscheen. Maar het is toch niet omdat je feministe bent, dat je je in broek en houthakkershemd moet kleden.”

Je bent wel in mode geïnteresseerd, toch? Je was ooit het gezicht van de campagnes van Maureen De Clercq en Tim Van Steenbergen.

“Ja, ik vind het tof om magazines te lezen, voor mij is dat pure ontspanning. Belgische mode is gewoon super. Ik geef niet vaak veel geld uit aan kleren, maar onlangs deed ik dat wel, voor de premières van ‘Over water’ in Gent en Cannes. Jurkjes van Iro en Ann Demeulemeester. Nu ga ik weer een beetje sparen (lacht).”