Noord-Amerika

@weworewhat – 2 miljoen volgers

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Was summoned for a power lunch today with some of my favorite people 👊🏻

Een bericht gedeeld door Danielle Bernstein (@weworewhat) op

Wie? Danielle Bernstein (26) betekent voor New York wat Jeanne Damas is voor Parijs. Ze belichaamt namelijk de modestijl van een metropool. Bernstein is niet alleen constant actief op social media, ze heeft ook een neus voor zakendoen: de Amerikaanse  heeft namelijk een eigen kledinglijn, een eigen winkel en de succesvolle blog We Wore That.

Waarom? Danielle heeft een zwak voor schoudervullingen, meer hebben we eigenlijk niet nodig om @weworewhat te willen volgen. Van salopettes tot linnen zomerjurken: de lijst met kleding die Danielle weer hip gemaakt heeft, is oneindig.

Waarom niet? In 2018 werd Danielle Bernstein beschuldigd van plagiaat. Zo zou ze juwelen van kleinere labels gekopieerd hebben. Gevolg: klinkende ruzie met Diet Prada, het meest gevreesde Instagram-account in de modewereld.

Power factor: Danielle Bernstein valt in het niets met de Beyoncés (127 miljoen volgers) en Kendall Jenners (108 miljoen) van deze wereld. Maar wel petje af voor iemand die op drie uur tijd 70.000 denim salopettes verkocht krijgt via haar online shop.

Concurrentie: @Kaiagerber (4,2 miljoen volgers), dochter van icoon Cindy Crawford, verdient ook onze aandacht. Zolang de piepjonge brunette in prachtoutfitjes van de meest getalenteerde designers ronddartelt, blijven we haar goed in de gaten houden.

(vertaald door stagiaire Marie Pauwels)