Eindelijk: Rihanna lanceert haar eigen modehuis

Geüpdatet op 15 mei 2019 door Laura Stynen
Eindelijk: Rihanna lanceert haar eigen modehuis

De geruchten deden al langer de ronde, maar vandaag werd het nieuws officieel bevestigd: Rihanna lanceert haar eigen modehuis onder LVMH.

1/

Fenty is een feit

Rihanna had al verschillende sportcollecties voor Puma, haar eigen lingerielabel Savage x Fenty en een cosmeticabedrijf, Fenty Beauty. Nu gaat ze met 'Fenty' ook de high fashion tour op. En zoals we dat gewend zijn van de ster, pakt ze het groots aan. Niet zomaar een kledinglijn dus, maar een eigen modehuis bij luxeconglomeraat LVMH, waaronder ook merken als Dior, Fendi, Louis Vuitton vallen. Geen onbekende partner voor RiRi, want ook Fenty Beauty maakt deel uit van LVMH.

"Een lijn zoals deze ontwikkelen met LVMH is een ongelooflijk speciaal moment. Meneer Arnault (CEO van LVMH) heeft me de kans gegeven om een modehuis te ontwikkelen in het luxesegment zonder enige artistieke grenzen. Ik kan me geen betere partner inbeelden en ik kan niet wachten om de wereld te tonen waaraan we samen gebouwd hebben", aldus Rihanna.

Met Fenty Beauty shockeert Rihanna al sinds de lancering en ook haar lingerielabel verbaast vriend en vijand op vlak van inclusiviteit en diversiteit. En dus breekt ze naar goede gewoonte ook met Fenty nu al records. Zo is Rihanna de eerste vrouw ooit die bij luxeconglomeraat LVMH haar eigen modehuis opzet. Daarnaast is ze de eerste vrouw aan het hoofd van een van hun labels. Bovendien is Fenty het eerste volledig nieuwe merk dat de LVMH-groep lanceert sinds Christian Lacroix in 1987.

2/

Rumor has it

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Haus of Rihanna (@hausofrihanna) op

Een echte verrassing was de aankondiging echter niet. De geruchtenmolen begon enkele maanden geleden al te draaien nadat RiRi gespot werd met een zonnebril die helemaal niet op de markt verkrijgbaar was. Een opmerkelijke fan zag dat aan de zijkant op de bril 'Fenty' gegraveerd stond, haar achternaam die ze ook al ontleende aan haar andere merken. Ook de domeinnaam 'Fenty' was op dat moment al gekocht door LVMH.

3/

Nog even geduld
fenty, rihanna, mode

Op de website en social media van Fenty is voorlopig nog weinig te vinden. Een opvallend, blauw logo is al wel te zien, met een omgekeerde 'N' in de naam. Voor de collectie zelf is het wachten tot eind mei. Dan staat de onthulling gepland in Parijs. Naar verluid zal die zowel kleding, schoenen als accessoires bevatten. Haal je spaarvarken dus maar vanonder het stof...