Mode dus, maar ook deco maakt deel uit van Essentiels DNA. “De inrichting van onze winkels verandert elk seizoen mee met de collecties, de etalages krijgen om de twee weken een nieuw kleedje.”
In het atelier is er dan ook een hoekje gereserveerd voor het Merchandising team: “Alle meubels en decoratie die je in de winkels ziet, komen hiervandaan. De ontwerpers werken nauw samen met de designers van de eigenlijke collecties, het moet allemaal in dezelfde lijn liggen.”
We zien een vintage stoeltje op basis waarvan nieuwe zetels werden ontworpen, verschillende tests voor tapijten, mogelijke raamversieringen en een serie oude platen die eventueel aan de muur zou kunnen eindigen. Het totaalplaatje moet kloppen, zoveel is duidelijk. Zelfs de kledingrekken en juwelenhouders, worden hier ontworpen. Niets wordt aan het toeval overgelaten.
Dat ontdekken we even later ook in de pop-up shop, waar Essentiels beachwear lijn te kijk staat. “Het decor ervan moet een gigantisch zandkasteel voorstellen,” weet Inge daarover te vertellen. Missie geslaagd!