Wacht, wat? Ook de vijftienjarige (!) Millie Bobby Brown brengt binnenkort haar beautylijn uit. Watch out Kylie, er is concurrentie op komst.
Jong, jonger, jongst. We hebben het niet over het effect dat cosmeticalabels beloven, maar wel over de bekende gezichten erachter. Toen de 22-jarige Kylie Jenner dit jaar de jongste miljardair werd dankzij haar make-upmerk, dachten we alles gezien te hebben. Niet dus, want nu lanceert ook de piepjonge Millie Bobby Brown, aka Eleven uit de serie Stranger Things, een eigen beauty label.
Florence by Mills
Het nieuws werd zopas bekend gemaakt, Millie’s label ‘Florence by Mills’, zal binnenkort de gezichten van tieners wereldwijd sieren. Want dat is de logische doelgroep van de jonge actrice, die in haar promovideo verklaart dat ook jonge mensen producten verdienen die ‘fun to use’ en ‘easy to get’ zijn. Dat vraagt natuurlijk om dito verpakkingen, waar Millie met haar paarse potjes zeker in slaagde.
Daarnaast zit er ook een serieuze filosofie achter de ‘fun’ productjes. De actrice wilde namelijk dat haar beautylijn volledig cruelty free, vegan en clean zou zijn. Niet slecht voor een tienerlijn, maar er werd dan ook twee jaar gewerkt aan het concept.
Celebrity cosmetica
De vraag die waarschijnlijk op ieders lippen brandt: zal de cosmeticalijn aanslaan? Niet vanwege Millie zelf (we love her), maar wel vanwege het overaanbod aan beroemde beautylijnen. De ene na de andere ster dropt haar eigen cosmeticamerk, en dat op héél korte tijd. Rihanna, Kylie Jenner, Kim Kardashian, Lady Gaga, Selena Gomez… de lijst is intussen eindeloos. Raakt de beautymarkt niet stilaan verzadigd?
Hoewel er natuurlijk maar een beperkt aantal producten zijn die we op ons gezicht kunnen smeren, geloven we toch dat Florence By Mills goed zal verkopen. Millie Bobby Brown vond namelijk haar eigen niche (natuurlijke cosmetica voor jonge tieners) én is geloofwaardig als boegbeeld. De ster is ont-zet-tend populair op Instagram en wordt alom geprezen om haar ‘echtheid’ in een wereld van perfecte influencers. Ziedaar het recept voor een succesvol merk. En daarnaast is de actrice simpelweg leuk om naar te kijken. Go Millie!