Na het fenomenale succes van Alessandro Michele's metamorfose van de Gucci-mode, herlanceert het Italiaanse merk nu ook z'n makeuplijn.
Gucci begint z'n makeupavontuur met drie nieuwe lippenstiften die bestaan uit verschillende formules: Rouge à Lèvres Satin met een satijn finish, Rouge à Lèvres Voile met een glanzende finish en Baume à Lèvres, een lipbalm met transparante finish. Michele liet zich inspireren door de glamoureuze sterren uit de gloriedagen van Tinseltown en gaf de kleuren namen van actrices uit het gouden tijdperk van Hollywood, zoals Jean Harlow, Bette Davis en Greta Garbo. De make-up geurt zelfs nostalgisch met een subtiel parfum van violet.
Imperfect is perfect
Voor de campagne koos Gucci een compleet andere invalshoek: we zien de mond van Dani Miller, de zangeres van punkband Surfbort, met haar kenmerkende spleetjes tussen de tanden.
“Het idee achter de campagne is om een beeld te laten zien dat dicht bij de realiteit ligt, gezien vanuit een menselijk standpunt, hoewel het ook vreemd is. Maar juist het vreemde in de mens is zo mooi. De filmshots van Martin Parr zijn als kogels: direct, rechtuit en inclusief, want deze vrouwen dragen make-up op een heel bevrijdende manier”, aldus Michele.
Kortom: schoonheid zit 'm in imperfectie. Zeg dat Gucci het gezegd heeft.
De lijn bestaat uit 58 kleuren en is vanaf 16 september verkrijgbaar in Belgie via debijenkorf.be