Til je carrière en je kennis over digitale marketing naar een hoger niveau en volg een of meerdere modules van het Google Digitaal Atelier!
Werk je op de marketingafdeling van een bedrijf? Of run je je eigen business? Droom je ervan om zelf iets uit de grond te stampen, maar weet je niet goed hoe eraan te beginnen en hoe je het de digitale wereld in kan sturen? Fleur van Sambeeck, die enkele modules voor haar rekening neemt, vertelt ons alles over het wat en hoe.
Hoe is het Google Digitaal Atelier gestart?
In april 2018 kwamen we op het idee om een hub te openen in het Centraal Station van Brussel en er een reeks workshops aan te bieden om je business vooruit te helpen op het vlak van digitale marketing. Tot op vandaag kunnen studenten, KMO’s en werkzoekenden er terecht voor gratis opleidingen over dit thema.
Waarom worden ze enkel opengesteld voor vrouwen?
We merkten dat heel wat vrouwen wat weigerachtig waren om zich in te schrijven voor gemengde workshops. Terwijl de dynamiek in onze workshops compleet anders was met een uitsluitend vrouwelijk publiek. Ze stelden meer vragen en gaven zich makkelijker bloot. Daarom besloten we om deze keer enkel vrouwen toe te laten. We willen dat ze zich welkom voelen en dat ze hun ervaringen met andere vrouwen delen, in alle openheid.
Tot welk type vrouwen richten de workshops zich?
Ze richten zich tot elke vrouw die haar marketingvaardigheden wil aanscherpen om zo haar carrière een boost te geven. Of je nu freelancer bent of werknemer, je kan bij ons terecht!
Welke “tools” zet je in tijdens de opleidingen?
We werken niet zozeer met tools, maar delen programma’s, processen en kennis. We zorgen ervoor dat de deelnemers na afloop op de hoogte zijn van alle mogelijkheden binnen digitale marketing, van hetgeen ze met die kennis kunnen doen en hoe ze die acties optimaal kunnen inzetten om hun doelen te bereiken. Vooral wanneer ze niet thuis zijn in marketing.
Bereiden de workshops je voor op een bloeiende carrière?
De Google Digitale Ateliers die wij organiseren, willen je zin geven om te ondernemen, om je eigen start-up te beginnen of om een business op te zetten, door ervoor te zorgen dat het publiek je online makkelijker vindt via de zoekmachine. Maar ze zijn er evengoed om je kennis bij te schaven als je bijvoorbeeld werkt op de marketing afdeling van een bedrijf. Uiteindelijk doet het er weinig toe wat je precies doet. Als mensen je online niet terugvinden of de communicatie die je uitstuurt niet bekijken, dan besta je niet! Wij zijn er om je te tonen hoe je kan opvallen in de massa.
Ontvang je een certificaat na het volgen van een workshop?
Deze workshops zijn de eerste stap naar certificatie, een opstapje als het ware. Wil je je kennis verder uitdiepen en gaan voor een certificaat, dan moet je de verschillende stappen doorlopen van onze workshops en online opleidingen en zo erkenning verzamelen voor je vaardigheden. We proberen je aan te moedigen om te blijven bijleren en aan je vaardigheden te werken eenmaal je terug thuis bent.
Zorgen deze workshops voor een boost aan zelfvertrouwen?
Wat leuk is aan deze workshops, is dat de deelnemers met elkaar praten over hun business, dat ze hun ideeën toetsen en ervaringen delen… Dat creëert een band. Als je met een idee zit, dan denk je vaak dat je de enige bent. Terwijl je, door erover te praten, vaak tot de vaststelling komt dat er anderen met net hetzelfde idee rondlopen. Zo kan je je plannen aftoetsen en je oorspronkelijke idee bijsturen. Beheers je de belangrijkste marketingmethodes, dan kan je je business verder ontwikkelen en krijg je ongetwijfeld zin om nog meer bij te leren op het vlak van marketing.
Hoe willen jullie vrouwen overtuigen om zich in te schrijven voor de opleidingen?
Ben je op zoek naar inspiratie, wil je werk maken van je project, je evenement of merk promoten, eender wat, schrijf je dan zeker in! We tonen je hoe je opvalt in de massa. Je krijgt de kans om ervaringen uit te wisselen met vrouwen die misschien net hetzelfde hebben meegemaakt als jij!
Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Google.