Heerlijk nieuws op de valreep van 2019: NA-KD gaat de beauty tour op! De kledij gigant pakt uit met NKD/BTY, een natuurlijke en cruelty-free cosmetica lijn.
Amper vijf jaar oud, maar nu al één van de grote sterren van het e-retail landschap: NA-KD werd in 2015 in Zweden opgericht en kan vandaag op een loyale fanbase van ruim drie miljoen volgers rekenen. Tijd om ook de beauty wereld te veroveren, en dus komt het met negen producten op de proppen: wenkbrauwpotloden en -gel, oogschaduw, lip gloss, eyeliner, bronzer, lippenstift en -potloden. Dit alles verpakt in minimalistische packaging zonder al te veel poespas. “De collectie belichaamt ons idee dat er geen imperfecties bestaan, wél mogelijkheden om je unieke kantjes in de verf te zetten. Make-up is een manier om je uit te drukken zonder je natuurlijke schoonheid te verhullen,” aldus brand director Natasha Billing. Individuele schoonheid boven perfectie dus, een boodschap die we maar al te graag aanhangen: bedoeling van NKD/BTY is je goed in je vel te doen voelen door je sterke punten in de schijnwerpers te zetten.
Bovendien trekt het piepjonge beautylabel meteen de verantwoordelijke kaart door enkel met natuurlijke en cruelty-free ingrediënten te werken. Het wil daarmee tegemoetkomen aan de stijgende vraag naar duurzaamheid van het publiek: “We hebben keihard gewerkt om de juiste kwaliteit te bekomen zonder aan ethische principes in te boeten. Het zijn producten geworden op basis van kwalitatieve ingrediënten, die de huid beschermen én multi inzetbaar zijn om verschillende looks te kunnen creëren,” voegt Chief Growth Officer Bjorn Bergstrom nog toe.
NKD / BTY is vanaf 10 december 2019 beschikbaar op de Na-KD webshop, prijzen schommelen tussen €12 en €39.