Uniqlo heeft een klepper van formaat te pakken voor haar nieuwste collab: niemand minder dan Yoon Ahn nam voor de gelegenheid plaats achter de tekentafel.
Wie? Yoon Ahn, de Amerikaans-Koreaanse designer die samen met haar man Young-Kee Yu, beter bekend onder zijn rappersnaam Verbal, aan het hoofd van het succesvolle label AMBUSH staat. Dat laatste zag in 2015 het levenslicht en schopte het sindsdien tot in de finalistenlijst van de LVMH-prijs. Niet mis voor een grafisch designer en rapper zonder technisch Tokyo e opleiding, maar het is juist hun spontane, inherent coole stijl die hun succes mogelijk maakte. Het koppel groeide op in de skate- en straatcultuur van de late jaren negentig en vroege nullies en die invloeden zijn in hun hele werk terug te vinden. Yoon zelf kreeg er enkele jaren geleden trouwens een creatieve “bijklus” in de vorm van Jewelry Director voor Dior Men bij. Noem de vrouw gerust een stijlicoon!
Eentje met een goed gevulde agenda, maar die wel met plezier wat tijd vrijmaakte voor Uniqlo… en Minnie Mouse. Het liefje van ’s werelds bekendste muis vormde immers de muze van dienst. Dat resulteerde in een lijn athleisure looks met veel grafische details en knipogen naar Minnie’s bekende strik. De collectie omvat girly jurken, parka’s, mantels, tassen en petten in schreeuwerig neon roze en muntgroen. Prijzen schommelen tussen €19,99 en €69,99.
Hebben? De Ambush collectie is vanaf maandag 27 februari beschikbaar in Uniqlo winkels in België en via Uniqlo.com.
Yoon vormt daarmee de zoveelste originele collab in een lange reeks creatieve samenwerkingen tussen de Japanse gigant Uniqlo en originele labels van over de hele wereld. Zo viel het recent even in de armen van het Finse Marimekko en ook dat vormde een wondermooie romance.
Fan van Disney? Dan is dit misschien je droomjob: deze vrouw werkt als manager van Mickey Mouse!