Virgil Abloh ontwerpt opnieuw een zilveren Lockit-armband voor Louis Vuitton. Met de #MAKEAPROMISE-campagne wil het modehuis Unicef steunen.
De Lockit-armband is verkrijgbaar in vier kleuren: pastelblauw, pastelroze, pastelgroen en zwart en zijn gemaakt van gerecycled zilver en biologisch katoen. Alleen of in combinatie gedragen, zijn ze ideaal om je lentelook te vervolledigen terwijl je een goede daad doet. Aan de Lockit-armband hangt ook een hangslotje. Dat slotje staat symbool voor de belofte om kinderen te helpen. De inspiratie hiervoor komt van het slot dat Georges Vuitton ontwierp in 1890 om de koffers van zijn klanten veiliger te maken.
Unieke stukken voor het goede doel
Naast de armbanden is er dit jaar een extra toevoeging aan de collectie: Louis Vuitton lanceert voor het eerst Doudou Louis, de favoriete teddybeer van het huis, gemaakt van biokatoen. Met zijn pastelkleuren en Monogram-bloemen past hij perfect bij de zilveren Lockit-armbanden, die stuk voor stuk collector's items zijn voor fans van het Franse huis.
De armband wordt verkocht voor 385 euro, waarvan 100 dollar wordt gedoneerd aan UNICEF, en de knuffelbeer kost 640 euro, waarvan 200 dollar wordt gedoneerd. Met de #MAKEAPROMISE-campagne wil Louis Vuitton kinderen helpen die het slachtoffer waren van oorlogen en natuurrampen.
De Lockit-armband en knuffelbeer zijn vanaf nu verkrijgbaar op louisvuitton.com en in geselecteerde Louis Vuitton-boetieks.