Steek medisch personeel en al diegenen die in de frontlinie tegen Covid-19 staan een hart onder de riem met deze solidaire t-shirts en sweaters. Leuk extraatje: de opbrengst ervan wordt geïnvesteerd in ziekenhuizen en organisaties die het leven van dokters en verpleegkundigen gemakkelijker maken.
PARADOX
Paradox is een Belgisch label dat uitsluitend limited edition collecties brengt. In samenwerking met de Koning Boudewijnstichting lanceert het dit t-shirt om de verspreiding van liefde boven die van microben te promoten. Honderd procent van de winst wordt via de stichting doorgestort naar ziekenhuizen. Wij zijn fan van de grafische twist en levendige kleuren.
THEA JEWELRY
De Brusselse juwelenontwerpster Emilie Duchêne stelde een basis survival pack voor elke lockdowner op: een tote bag voor de boodschappen, twee petjes voor die vele joggingrondjes en een reeks gezellig t-shirts om thuis rond te hangen. De stukken werden stuk voor stuk in Parijs vervaardigd uit biologisch en/of gerecycleerd katoen. De opbrengst van Belgische aankopen gaat naar het Erasmusfonds en het Foundation ULB, om de verbouwing van ziekenhuizen tot Covid-19 eenheden te helpen. De actie loopt eveneens in Frankrijk, waar de winst wordt ingezet voor #protegetonsoignant, een actie die medisch personeel van daadkrachtig beschermmateriaal voorziet.
MAIS QUI ES-TU
Opnieuw een Belgische speler: Mais Qui Es-Tu ontwierp een t-shirt met een speciale boodschap voor hulp- en zorgverleners op de borst -“merci”. Meer moet het niet zijn, pal op het hart gedragen. De boodschap krijgt een staartje in de vorm van fondsen voor de ziekenhuizen in en rond Namen.
https://instagram.com/p/B-NTwfRltI8/?utm_source=ig_embed
€29 voor volwassenen, €19 voor kinderen.
PARISIENNE ET ALORS
Een label dat bij weinig mensen een belletje doet rinkelen: in 2011 stampte voormalig Miss France Laury Thilleman dit ecologische merk uit de grond. Voor elke verkochte Montaigne sweater wordt er €10 doorgestort naar de “Tous Unis Contrez Le Virus” alliantie, waarvan de Fondation de France, L’Assistance Publique-Hoôpitaux de Paris en het Institut Pasteur deel uitmaken. Feel-good, kleurrijk en lekker zacht voor mens en natuur -we like!
SANDRO
Ook Sandro zet haar winkels ten dienste van de strijd tegen het virus. Het Franse modehuis verkoopt een t-shirt waarvan de opbrengst integraal naar het Rode Kruis gaat en vroeg haar online community mee te bepalen welk design het daarbij zou worden. Het resultaat: een model met de woorden “stand together”, een hoopvolle boodschap.
https://instagram.com/p/B-IVameIcNv/?utm_source=ig_embed
MERCI PARIS
De beroemde Parijse concept store brengt een ode aan de helden van elke dag: zorgverleners en medisch personeel. Daarom verkoopt het een exclusief model met de volgende boodschap: "Aujourd’hui, on vous le crie, on vous l'écrit, on vous le chante, on vous le montre, on vous le démontre chacun à notre manière et quand tout ira mieux, quand tout ira bien, on vous le dira, peut-être tout bas, mais de vive voix. Merci 1000 fois." De opbrengst gaat integraal naar de Assistance Publique-Hôpitaux de Paris.
Geen speciaal ontwerp noch model voor Patou, maar het Franse huis draagt haar steentje bij door 100% van de opbrengst van haar beroemde logo-shirt (€130) en iconische witte katoenen sweater door te storten naar het Covid-19 fonds van de Wereldgezondheidsorganisatie. Het moment dus om kwaliteitsvolle, stijlvolle basics in te slaan!
View this post on InstagramA post shared by PATOU (@patou) on
Meer goed aanrichten met je nieuwe lentegarderobe? Deze lokale boetieks verkopen via Instagram nadat ze noodgedwongen de deuren moesten sluiten, #ikkoopbelgisch.