Streetwear en make-up labels slaan steeds vaker de handen in elkaar. Dit keer is het aan Supreme en Pat McGrath, twee merken die geen introductie meer nodig hebben.
Streetwear brands winnen de laatste jaren aanzien, omdat ze steeds meer bepalen wat cool is – zowel op en naast de catwalk – en zo de trends beïnvloeden. Het is dus vanzelfsprekend dat beauty labels staan te popelen om samenwerkingen met zulke labels aan te gaan. MAC Cosmetics was in 2005 één van de eersten met dit type collab, met haar A Bathing Ape (een Japans streetwear label) collectie. En vorig jaar nog zagen we Estée Lauder x Kith en Malin + Goetz x Kith. Maar nu is het dus aan Supreme en Pat McGrath, zo werd aangekondigd op 17 augustus.
Dit bericht bekijken op Instagram
Supreme is misschien wel het meest exclusieve en gehypete streetwear label ter wereld, met zeer beperkte collecties (die steevast ogenblikkelijk uitverkocht zijn). Er waren al eerder collabs met Lacoste, Oreo, Louis Vuitton, The North Face en Nike (en er komt volgens Hypebeast ook nog een Colgate collab aan). Samenwerkingen genoeg dus, maar dit is de allereerste keer dat het skateboard- en kledingmerk er één aangaat met een make-up label. En niet de minste: Anna Wintour noemde Pat McGrath de meest invloedrijke make-up artieste ter wereld. Haar label heeft minstens evenveel aanzien in de beautywereld en hoewel het pas werd opgericht in 2016, wordt het nu al op een ruwe 1 biljoen euro geschat.
Het gaat om één lippenstift in de felrode kleur van het Supreme logo met dito naam. De formule is mat, hypergepigmenteerd en hydraterend (dezelfde als de geliefde Path McGrath MatteTrance formule) al is de kans dat we ‘m ooit op onze lippen zullen kunnen smeren zeer miniem. Supreme verkoopt altijd moeiteloos haar collecties uit binnen enkele seconden (één van haar succesfactoren is het element van schaarste), maar wij voorspellen dat deze iconische hit nóg moeilijker (om niet te zeggen onmogelijk) te bemachtigen zal zijn.