Ter ere van de 100e verjaardag van de Belgische lingeriegroep Van de Velde, ging het hele Prima Donna team, van stiksters en verkoopsters tot de CEO, uit de kleren om te poseren in hun ondergoed. Dit voor de camera van niemand minder dan Charlotte Abramow (die we onder andere kennen van de populaire Netflix serie Sex Education).
In deze bijzondere campagne, met de naam #WeArePrimaDonna, zien we een mooie samenwerking tussen twee grote Belgische namen. Enerzijds Prima Donna, die al sinds 1865 de missie vervult om stijlvolle lingerie te creëeren voor vrouwen met een grote boezem (met een assortiment gaande tot J-cup). Anderzijds Charlotte Abramow, feminist in hart en nieren, die verantwoordelijk is voor de populaire videoclips van Angèle en ook op internationaal niveau naam heeft gemaakt als fotografe en filmmaker. Abramow staat erom bekend mensen op een mooie, unieke manier te portretteren. Dat leverde prachtige resultaten op voor deze shoot, waarbij men eens niet voor stereotype modellen ging. Carole Lambert, Brand Design Manager van PrimaDonna en model voor één dag: "Met deze fotoshoot geven we mensen dan ook een belangrijke boodschap mee. Namelijk dat schoonheid en zelfvertrouwen niets te maken hebben met stereotypes, maar wel met je passie en je levensverhaal. Elk lichaam heeft iets te vertellen en heeft een unieke schoonheid.” Deze samenwerking is een match made in heaven, volgens ons.
Marleen Vaesen, CEO van lingeriegroep Van de Velde en zelf een van de modellen van deze unieke fotoshoot: “Onze stiksters, leveranciers, retailpartners, … ze dragen allemaal bij tot het succes van PrimaDonna. Al deze vrouwen zijn ook overduidelijk trots op hun merk, want ze wilden heel graag zelf voor de camera verschijnen als ambassadeurs. Dankzij PrimaDonna voelen ze zich goed in hun vel en daardoor staan ze ook professioneel sterk. Het is fantastisch dat ze zich op deze manier wilden en durfden te tonen aan andere vrouwen.”
Ook Abramow zelf spreekt vol lof over de samenwerking. "Ik was van bij het begin heel gecharmeerd door het initiatief van PrimaDonna: de vrouwen in de spotlight zetten die de lingerie maken en die elke dag achter de schermen van het merk werken. Lingerie wordt vaak gezien als louter een middel om begeerte op te wekken en getoond op altijd dezelfde, bijna gestandaardiseerde jonge en dunne lichamen. Alsof lingerie alleen maar bedoeld is om sexy te zijn. Wat ik zo geweldig vind aan PrimaDonna en aan dit project is dat er juist veel meer dan alleen dit aspect wordt belicht. Het gaat om de vrouwen zelf en wat ze elke dag doen. Meer dus dan enkel de lingerie te fotograferen, heb ik ook de vrouwen zelf gefotografeerd: de vrouwen die deze lingerie bedenken en maken, en die zich comfortabel en gesteund voelen als ze ze dragen. Ik heb vrouwen van verschillende leeftijden gefotografeerd, met normale en unieke lichaamsvormen en met een grotere boezem. Ik heb niets bewerkt aan de huid en de lichamen op de foto's."
De beelden werden voor het eerst vrijgegeven op een expo in MAD Brussel 24 september. De campagne bewijst nogmaals dat iedereen er mag zijn: vrouwen van alle leeftijden, maten en kleuren. De beelden spreken boekdelen, kijk zelf maar.