De exclusieve en uiterst gelimiteerde bril kwam tot stand in samenwerking met Duits multitalent Patrick Mason. Niet alleen is de bril ontzettend mooi en origineel ontworpen, het op maat gemaakte product is ook een waar technologisch hoogstandje.
Patrick Mason beperkt zich niet tot één enkele kunstvorm, naast creative director is hij ook een invloedrijke DJ in het Berlijnse nachtleven en de LGBTQ-scene. Het resultaat van zijn samenwerking met Ray Ban Studios, is een heus think outside the box concept. Het is het allereerste op maat gemaakte montuur dat het iconische brillenmerk lanceert, een gelimiteerde heruitgave van het State Street-model. Wat deze bril, die Oblivion gedoopt werd, zo bijzonder maakt? Het obsidiaanzwarte bovenwerk en amberkleurig onderframe werden versmolten met een UV-gevoelig fluo element middenin. Ook de hypermoderne, gespiegelde lenzen zijn UV-gevoelig en worden donkerder bij blootstelling aan ultraviolette stralen. De oversized ketting is magnetisch en - hoewel geheel in lijn met de hedendaagse brillentrends - afneembaar. Als kers op de taart - en als ode aan authenticiteit - bleef het klassieke Ray Ban-logo behouden.
Niet enkel de bril zelf is speciaal, de verpakking is dat ook. De bril wordt geleverd in een eivormig omhulsel, die niet wit is en glad, maar zwart en ruw (inclusief een door Patrick Mason persoonlijk gesigneerde kaart). De bril is verkrijgbaar in gelimiteerde oplage bij Dover Street Market, in geselecteerde flagship stores en via de website van Ray Ban.
Lees ook:
Dit merk komt met tweede juwelenautomaat
5 series die je deze winter moet bingen op Netflix