Een natuurlijke formule die voor 90% ingrediënten van natuurlijke oorsprong bevat, een ecologisch verantwoorde flacon en een parfum dat vrijheid evoceert. GIRL is de geur van de nieuwe generatie waaruit zij inspiratie putte om aan hun verwachtingen te voldoen.
GIRL: Get Into The Real Life
Een feel good-geur, zo kan je het nieuwe parfum GIRL van Rochas best omschrijven. Anne Flipo, meester-parfumeur bij IFF, componeerde de geur als een ode aan vrijheid en welbehagen. Het parfum is op het lijf geschreven van deze nieuwe generatie girls die niet bang zijn om hun eigen weg te gaan, hun stem te laten horen. Allemaal met liefde voor zichzelf en met respect voor de natuur. Want dat is het revolutionaire van GIRL: met een veganistische formule en 90% natuurlijke ingrediënten durft Maison Rochas haar eigen grenzen te verleggen en zo te werken aan een duurzame toekomst.
Je beter voelen, da’s goed... Maar je écht goed voelen, da’s nóg beter!
GIRL, dat is ook love at first smell. De eerste noot die je zintuigen bereikt is neroli, een kalmerend extract waarvan onderzoek uitwees dat het instant ontspannend werkt. Dit kostbare en 100% natuurlijke ingrediënt wordt op verantwoorde wijze gewonnen, is volledig traceerbaar en heeft een weldadig effect. Tegelijk openen de knapperige knoppen van zwarte bes, gevolg door sprankelende roze peperkorrels, die wat pit toevoegen aan de formule. De tweede ademteug trakteert op een royaal boeket witte bloemen: stralende en zuivere oranjebloesem, jasmijn en fluwelige orchidee. Tot slot hullen sandelhout en cederhout de huid in sensuele warmte en tilt een zweem van vanille de creatie naar nieuwe hoogten.
De geur voor echte vrouwen
Om deze bijzondere creatie van Rochas te vieren werd een unieke shoot op poten gezet. Achter de camera staat de jonge en getalenteerde Laura Weaver, fotografe en regisseuse, die een 'echte' campagne schoot voor en door meisjes van nu. We zien haar drie vriendinnen (ook in het echte leven!) die mooie momenten beleven met elkaar in het mooiste decor denkbaar: de natuur. Geen fotoshop, geen correcties, maar gewoon echte jonge vrouwen die authenticiteit uitstralen en wier goede humeur goed is om te zien.
Less is best-formule
De focus van de formule die tot een minimum beperkt is, ligt op natuurlijke ingrediënten die op verantwoorde wijze worden gewonnen. Bovendien zijn er geen hormoonverstorende stoffen in verwerkt. Het flacon is gemaakt van 40% gerecycled glas en bevat een parfumconcentraat dat voor 39% van natuurlijke ingrediënten. Verdund in een 99% biologisch afbreekbare alcohol van rode biet, ontstaat een parfum met een formule van 90% natuurlijke ingrediënten.
Het minimalistische 'less is best'-ontwerp sluit daar helemaal bij aan. Twee kleuren, een logo en het manifest, meer is er niet nodig om een statement te maken. De flacon is 100% made in France met de kleine uitzondering van de dop, die wordt dichtbij in Spanje aangekocht. De flacon bestaat deels uit gerecycleerde materialen, net zoals de kartonnen verpakking. Als kers op de taart doneert Rochas 1% van de opbrengst van de GIRL-collectie aan 1% For The Planet, een internationale organisatie die steun verleent aan diverse verenigingen die zich inzetten voor milieubehoud.
Dit artikel kwam tot stand in nauwe samenwerking met Moureau.
www.moureau.be
Lees ook:
Lipscanner: een beauty-app en een blik op de toekomst
Beauty tips: zo creëer je een ‘no make-up’ make-up look
Shopping: 5 coole duurzame sneakermerken