Vaarwel Planet Parfum, hallo ApriL!
Is dit de grootste aankondiging van het seizoen? Vanaf 1 oktober zal het merk Planet Parfum geleidelijk verdwijnen en vervangen worden door April. Een ambitieuze verandering die betrekking heeft op bijna 100 verkooppunten in België.
Anouk Poëy de Langlais, directeur marketing en communicatie van de Bogart Group: "Er is iets heel bijzonders aan de hand. We zijn bezig met een totale reboot van onze aanpak van de detailhandel. Het doel van deze nieuwe positionering is commercieel nog efficiënter te zijn, meer exclusieve merken en nieuwe diensten aan onze klanten aan te bieden. De Bogart Group is een familiebedrijf en deze waarden vormen onze visie op wat detailhandel zou moeten zijn. Dit is een echte kracht voor ons en wij willen ons DNA opnieuw bevestigen. Wij willen dat onze klanten het gevoel hebben dat zij deel uitmaken van de familie, van de ApriL schoonheidsstam, en dat zij als zodanig toegang hebben tot voordelen die zij elders niet kunnen vinden. Onze instituten zijn ook een belangrijk onderscheidend punt dat zal worden gehandhaafd en gepromoot, aangezien zij het bewijs zijn van onze deskundigheid op het gebied van cosmetica en verzorging".
DE GEVOLGEN VAN COVID
"De aanleiding van dit alles was de gezondheidscrisis die ons met de sluiting van de winkels voor een grote uitdaging stelde. Wij moesten onze organisatie snel heroverwegen, ons met ons aanbod onderscheiden van de concurrentie en meer inspirerend zijn. We wilden het positieve momentum vasthouden en de verandering doorvoeren," legt de directeur marketing en communicatie uit. Zoals je je kunt voorstellen, is het werk van de rebranding en de bevoorrading van de winkels met nieuwe producten gigantisch en zal dat daarom geleidelijk worden uitgevoerd. De bewegwijzering zal stap voor stap worden aangepast en in de winkels zullen er aanvankelijk geen grote veranderingen zijn op het gebied van look en inrichting. Er zullen echter specifieke ruimten worden gecreëerd om de nieuwe producten te integreren en nieuwe stickers zullen snel worden aangebracht.
APRIL: EEN MERK DAT AL BEKEND IS IN BELGIË
ApriL is een merk dat reeds in Frankrijk is gevestigd en dat in oktober in België zal worden ingevoerd. Maar ApriL is ook een breed en gevarieerd assortiment make-up en veganistische cosmetica, gericht op natuurlijkheid en inclusiviteit, dat al bekend is sinds ze verkrijgbaar zijn in het vroegere Planet Parfums en via de webshop.
Enkele van de belangrijkste veranderingen voor de consument: een aanbod van geschenksets het hele jaar door en voor alle budgetten, de installatie van een groene hoek met ecologisch ontworpen merken en producten, de aanwezigheid van een nagelbar Close in een tiental boetieks (om te beginnen), de verkoop van vibrators (geen enkele manier om sensueel genot en welzijn te bereiken wordt vergeten! ), gratis advies en diagnoses door deskundigen, een nieuw aanbod op het gebied van homecare (huisparfums, kaarsen, enz.), voordelen voor klanten met een klantenkaart zoals meer monsters, geschenken die willekeurig bij online bestellingen worden gevoegd, een bezorgdienst met verlengde avond- en weekenduren, en nog veel meer.
Wat de merken betreft, verschijnen er tot grote vreugde van de beautyliefhebbers enkele fantastische nieuwe producten: Christophe Robin, La Perla parfum, Bachca haarborstels, Les Huilettes, All Tiger, Organic Hemp Line, Symbiosis Skincare, Atelier Rebul, Le Rouge Français, Black Up, Great British Grooming, en andere, maar we zullen er niet meer over vertellen.
Bezoek een van de ApriL-winkels voor de volledige ervaring.