Noem het de visuele versie van een deuntje dat je niet uit je hoofd krijgt: repetitief, nadrukkelijk aanwezig, met een vrolijke beat. Aan behangprints kun je gewoon niet voorbijzien: bloemmotieven, geometrische patronen en logo’s brengen kleur in de mode.
Loungekleding in effen aardetinten? Die brengen we samen met de lockdown naar het containerpark. Opgeruimd staat netjes. Het post-coronafeest mag knallen. We hebben iets in te halen op het gebied van euforie en esthetiek. Denk: rococo-design, psychedelische prints en een vette knipoog naar de seventies. Niets zo bevorderlijk voor een goed humeur als behangprints. Of je ze nu zelf draagt of iemand erin voorbij ziet komen: je ogen blijven eraan hangen, want ze hebben iets hypnotiserends.
Als er logo’s in het spel zijn, is het einde helemaal zoek; die zuigen je als het ware mee in het exclusieve verhaal van een merk. Dat is dan het gekke van de logohype: je wilt opvallen met een signatuur waar ook anderen mee pronken. Sinds streetwear het modebeeld veroverde, zijn logo’s alomtegenwoordig. Luxe leek nog nooit zo toegankelijk en klanten spelen met plezier de rol van wandelend reclamebord. Maar logo’s of niet, om behangprints te dragen, heb je lef nodig, smaak en gevoel voor stijl. De kunst is om het luchtig te houden, zorgeloos, met de blik op oneindig. Just roll with it – het is immers behangpapier!