Sneakerwinkel SIDESTEP wil met hun campagne ‘The Next Step’ opkomende ontwerpers een hart onder de riem steken én ze het platform bieden dat ze verdienen. Een van de merken die SIDESTEP in de spotlight zet is het Belgische SeaMeHappy.
De fashion weeks zijn volop aan de gang: van Parijs tot New York en van Stockholm tot Seoul wordt de mode volop gevierd. Terwijl de grote namen alle aandacht opeisen, proberen kleine modemerken hun eigen plek in het modecircus te claimen. En daar wil SIDESTEP graag een handje bij helpen, als een platform om jonge ontwerpers in de schijnwerpers te zetten en hun visie en creatieve talent te belichten.
In het kader van ‘The Next Step’ werken ze dit voorjaar samen met het duurzame en opkomende kledingmerk SeaMeHappy. Noémie, de oprichtster van het label, laat zich voor haar collecties voornamelijk inspireren door haar reizen. Samen met haar moeder, Mercedes, ontwerpt ze kleurrijke en comfortabele kledij die je helemaal happy maken.
De twee entrepreneurs combineren hun looks het liefst met een witte sneaker omdat de collectie op zich al zeer opvallend en sprekend is. Hun favoriete schoen bij SIDESTEP is de off-white Modelo '89 Vegan sneaker van SAYE. Waarom dit model? Omdat het merk, net zoals SeaMeHappy, duurzaamheid hoog in het vaandel draagt. Zo strijdt SAYE tegen ontbossing en plant het schoenenlabel twee bomen voor elk paar sneakers dat verkocht wordt. Momenteel hebben ze reeds 223.896 bomen geplant, en stellen ze als doel 350.000 bomen tegen eind 2022.
Duurzame mode
SeaMeHappy's grootste uitdaging? Creatief zijn op kleine schaal in een wereld die wordt overspoeld door massaproductie. De collecties van SeaMeHappy worden met veel liefde en zorg vervaardigd en bovendien voor zo’n 80% met de hand gemaakt in België. De overige 20% van de collectie wordt in kleine, vaak familiale bedrijven in het buitenland gemaakt die het team SeaMeHappy bezocht heeft om te verzekeren dat er op een eerlijke en respectvolle manier gewerkt wordt. SeaMeHappy limiteert hun waste door het schenken van hun overtollige stoffen aan naaischolen. En bestellingen worden verzonden in papieren zakken en dozen.
Naast tops, broeken en jurken in tie-dye print heeft het merk ook een vaste lijn met tijdloze basics die verkrijgbaar zijn in een regenboog aan kleuren.
Instagram live Q&A
Op 24 februari kan je een live Q&A volgen met SeaMeHappy op de Instagram-pagina van SIDESTEP. Onze hoofdredactrice Marie Guérin zal Noémie en Mercedes interviewen over hun ondernemersparcours, het creatieve proces achter SeaMeHappy en slow fashion.
Dit artikel werd opgesteld in nauwe samenwerking met SIDESTEP en SeaMeHappy.
LEES OOK:
Meryll Rogge genomineerd voor LVMH Prize
Woman to Watch: Morgane Gielen
BinnenKijken in de inspirerende woning van Gala González