Onlangs verwelkomde Disneyland Parijs duizenden bezoekers en internationale beroemdheden om dertig kaarsjes uit te blazen. Een verjaardag die niet onopgemerkt voorbijging dankzij de nieuwe ervaringen die in het park werden aangeboden en de shows die voor de gelegenheid werden opgezet. Een terugblik op dit unieke en magische evenement voor jong en oud.

Niet zo lang geleden…

Disneyland Parijs opende officieel zijn deuren op 12 april 1992, op slechts enkele minuten van de Franse hoofdstad en na vele jaren hard werken op de site. Sindsdien verwelkomde het themapark meer dan 375 miljoen bezoekers en blijft het zichzelf heruitvinden om de magische verhalen uit onze kindertijd tot leven te brengen. De unieke ervaringen verrassen alle bezoekers, ongeacht hun leeftijd.

Om dit te bereiken is de rol van de 16.000 Cast Members van essentieel belang: hun oog voor detail, hun creativiteit, hun gevoel voor service en bovenal hun passie, dragen allemaal bij aan het tot leven brengen van de magie die deze plek omringt. Of het nu is via de attracties, de shows (sinds 1992 zijn er bijna 200 geproduceerd), de restaurants, de winkels, de hotels of de decors, meer dan 500 beroepen zijn vertegenwoordigd en dragen elke dag bij aan het uitdenken van de toekomst van entertainment.

Vandaag staat het park met trots op de eerste plaats in de lijst van Europese toeristische bestemmingen, dankzij een vastberadenheid om voortdurend te vernieuwen, tegelijk trouw blijvend aan Walt Disney’s visie om onvergetelijke herinneringen te creëren voor families en vrienden.

Daar stoppen de ontwikkelingen van het park stopt niet: deze zomer openen maar liefst drie nieuwe themagebieden in de Studio, waaronder de langverwachte Avengers Campus. Het ideale moment dus om het park te (her)ontdekken.

NIEUWE ANIMATIES IN DE KLEUREN VAN DE 30 JAAR

Het creëren van de parades is een integraal onderdeel van het DNA van Disneyland Parijs. En voor deze speciale verjaardag haalt het park alles uit de kast door niet één, maar twee compleet nieuwe shows te onthullen: de dagshow “Let’s Dream… and the World Lights Up!” en de nachtelijke ervaring “Disney D-Light”.

“Let’s Dream… and the World Lights Up!”

De show, die verschillende keren per dag wordt opgevoerd rond de Central Plaza, aan de voet van het pas gerenoveerde Kasteel van Doornroosje, is opgebouwd rond drie hoofdthema’s: “lach harder”, “open je hart” en “geloof in je dromen”. Op het programma staan iconische Disney-figuren en dertig dansers in schitterende kostuums, moderne en kleurrijke praalwagens, nieuwe liedjes die voor de verjaardag zijn geproduceerd, net als herwerkte Disney-klassiekers. Een uitnodiging om te zingen, te dansen en plezier te maken!

Ontdek de nieuwe Disney karakter kostuums

Disney D-Light

Zodra de avond valt, vindt een van de favoriete shows van het publiek plaats, “Disney Illuminations”, dat dit jaar vergezeld gaat van een totaal nieuwe reeks: “Disney D-Light”. Een gloednieuwe enscenering rond het kasteel van Doornroosje met videoprojecties, lichtshows, speciale effecten, beroemde Disney-muziek en een ongelooflijk ballet van 200 geautomatiseerde drones. Een absoluut adembenemende show om de dag af te sluiten. Dit is een wereldprimeur voor een Disney park, een bewijs van hun wens om nog verder te gaan in technologische innovaties.

Ontdek de backstage van de show in video.

NIEUWE DECORS

Ter gelegenheid van deze dertigste verjaardag zijn er gloednieuwe sets gemaakt: de Fairy Gardens. Er zijn tien themawerelden en dertig wagens met de afbeelding van Disney- en Pixarfiguren. Deze metalen creaties passen perfect in de plantenperken en komen tot leven dankzij de kleuren en lichteffecten. Deze decoraties voegen een extra vleugje poëzie en magie toe aan de plaats. Als je goed kijkt, kun je zelfs lichtgevende planten ontdekken die zijn ontstaan dankzij een totaal nieuw 100% natuurlijk voedingsserum-procédé dat is ontwikkeld in samenwerking met de Parijse start-up Aglaé Design.

EEN FEESTELIJK RESTAURANTAANBOD

In Disneyland Parijs strekt de magische ervaring zich uit tot op het bord van de bezoekers. Sinds enkele maanden ontwikkelen chef-koks nieuwe recepten in de kleuren van de 30e verjaardag, zoals miniatuurserviesjes geserveerd onder een stolp en desserts in de vorm van Mickey Mouse.

Voor deze speciale verjaardag zal een van de iconische restaurants van het park, “Walt’s – An American Restaurant”, heropenen op 12 april, tot op de dag 30 jaar na de officiële opening van het park. Voor de gelegenheid hebben de chefs een gloednieuw bistronomisch menu samengesteld vol Amerikaanse specialiteiten met een Frans tintje. Deze recepten zijn geïnspireerd op typische gerechten uit Chicago, de stad waar Walt Disney is geboren, en uit Marceline, de stad waar hij zijn jeugd doorbracht. Een leuke knipoog naar Mickey’s vader.

EXCLUSIEVE MERCH EN COLLABS

De Disneyland Parijs ervaring betekent ook het meenemen van souvenirs uit een van de 63 themawinkels van het park. En voor de 30e verjaardag van het park heeft Disney alles uit de kast gehaald: meer dan 350 nieuwe artikelen, waaronder de beroemde blinkende stoffen hoofdbanden en hoeden, een zeeppompje met een Mickey-hoofd van schuim, ballonnen, enz.

Maar ook exclusieve samenwerkingen, zoals die met Pandora, die een dubbele hanger creëerde met het kasteel van Doornroosje, of Bic, die drie vierkleurenpennen ontwierp met de iconische silhouetten van het park, maar vooral Stella McCartney, die voor de allereerste keer een broekpak voor Minnie heeft ontworpen ter ere van Women’s History Month.

Zoals je ziet, markeert de 30e verjaardag van DisneyLand Parijs een hoogtepunt voor het park, maar ook een nieuw tijdperk van innovatie, onbeperkte creativiteit en de knowhow van de Cast Members om een steeds meeslepender ervaring en onvergetelijke herinneringen te creëren voor de komende jaren.

LEES OOKBijzonder beroep: een werkdag als showdirecteur in Disneyland Paris