Na meer dan twee jaar renovatiewerken aan het historisch adres Avenue Montaigne 30 in Parijs, opent Dior opnieuw de deuren. Hét adres voor een volledige Dior-ervaring met een adembenemende boetiek, een museum, een prachtig restaurant en botanische tuinen.

30 Montaigne in Parijs: de thuisbasis van Christian Dior

Na de vernieuwing van Burberry in een van de chique winkelstraten in Parijs, is Dior aan de beurt. Het hotel op de hoek van de Avenue Montaigne, dat in 1946 door Christian Dior werd aangekocht, is al 75 jaar lang de thuisbasis van het merk en werd het symbool van de Parijse elegantie en de Franse Haute-Couture.

Onder toezicht van de Amerikaanse architect Peter Marino werd het pand intussen ruim twee jaar onder handen genomen. Het resultaat? De boetiek straalt niet enkel de knowhow van Haute-Couture uit, maar ook de kunst van het leven en geven en besteedt aandacht aan gastronomie, schoonheid en cultuur. Geen gewone winkel, maar het walhalla voor modefanaten.

Van een Dior schoonheidssalon tot restaurant en suite

In de boetiek ontdek je zowel prêt-à-porter als exclusieve creaties. Je vindt er ook een schoonheidssalon als ode aan het welzijn, waar je van Dior Prestige of l’Or de Vie behandelingen, micro-peelings en verzorgende massages kan genieten. Er werd ook aan de foodies gedacht, met een gloednieuw restaurant van de Franse chef Jean Imbert. Landschapskunstenaar Peter Wirt ontwierp drie tuinen aan het pand. Er werd ook een volledige ruimte gewijd aan het ontwerpen van gepersonaliseerde sieraden. Het toppunt van de ervaring? De Dior-suite waarmee je voor één nacht de sleutels van Avenue Montaigne 30 kan bezitten. Een full experience bij Dior.

Een boetiek vol beauty en parfum

De wereld van beauty en de kunst van parfums schitteren in het hart van 30 Montaigne. In de boetiek wordt een ruimte gewijd aan schoonheid en parfums gekenmerkt door muren met rozen in reliëf en betoverende bloemwerken gecreëerd door de Japanse kunstenaar Azuma Makoto, als eerbetoon aan de liefde van Christian Dior voor tuinen.  De emblematische lippenstiften Rouge Dior, die in 1953 door de couturier/parfumeur werden gecreëerd, de must-have parfums Miss Dior en J’Adore, de parfums van La Collection Privée Christian Dior, de make-up Dior Forever en de verzorgingsrituelen Capture Totale en Dior Prestige zijn allemaal tentoongesteld. Zo staat er naast de Miss Dior minitrunks, waarvan maar een beperkte oplage van 100 stuks bestaat, een spectaculaire versie van 1 meter hoog, die acht kostbare flesjes Miss Dior bevat. Daarnaast verschijnt ook de J’Adore Amfora, elegant geherinterpreteerd door India Mahdavi, in een beperkte oplage van slechts 1.000 stuks wereldwijd.

LEES OOK: Zo veranderde Lady Di een tas van Dior in een legendarisch accessoire

(Stagiaire Dewy De Leeneer)