Nog geen 24 jaar en nu al oprichtster van een succesvol juwelenmerk. Océane Neslany startte tijdens haar studies met het verkopen van juwelen. Deze zomer vind je haar betaalbare creaties terug in een nieuwe pop-up store in Knokke.
Zon, zee, strand en een gloednieuwe pop-up van Belgische merken. Onderneemster Océane Neslany bracht naast haar eigen juwelenmerk June 21 ook Clio Goldbrenner, Komono en Liv the Label samen naar Knokke-Heist. “Ik wil dat een vrouw bij het binnenkomen meteen weet dat ze hier een volledige summerproof outfit kan scoren, van juwelen en zonnebrillen tot bikini’s en jurken. Alles wat we aanbieden moet een vrouw kunnen verleiden”, vertelt de jonge zaakvoerster.
Hoe is June 21 ontstaan?
“De inspiratie van June 21 ligt achter de glazen juwelenkast van mijn mama. Toen ze zei dat we met alles wat we hadden zelf een winkel konden openen, wist ik meteen dat dat was wat ik wilde doen. Ik besloot een juwelenmerk te lanceren waar enkel items aangeboden worden die ik zelf zou willen dragen.”
“In het begin maakte ik parelkettingen en fijne juweeltjes die ik verkocht via Instagram. Na een jaar was het te moeilijk een overzicht te houden over alle berichten, dus besloot ik een webshop op te richten. Die kreeg de naam June 21, mijn verjaardag. Een ode aan het bedrijf van mijn ouders, April 28, de dag dat ze elkaar leerden kennen.”
Is jullie aanbod beperkt tot juwelen?
“Sinds een jaar produceren we upcycled toilettassen, gemaakt met overschotten van badtextiel uit Belgische bedrijven. Daarnaast ontwerpen we ook bikini’s, kimono’s, blazers en jurken waarin onze best verkochte armband wordt verwerkt. Ik wil onze kleding op deze manier linken aan onze juwelen. Al sinds de opstart sta ik erop dat alles ethisch correct verloopt. Alle productie gebeurt binnen Europa. ”
Wat is het verhaal achter jullie pop-up stores?
“Ik geloof veel meer in het verhaal van pop-up stores dan in vaste winkels. De kracht om telkens opnieuw ergens uit te 'poppen' en mensen te verrassen, is geweldig. De allereerste pop-up die ik organiseerde duurde drie dagen en was op mijn appartement in Gent. Een tafel met wat juwelen op, de start van het June 21 pop-up verhaal. Twee jaar geleden kreeg ik de kans om samen met RR Interieur en andere Belgische merken een pand in Knokke te bemachtigen, waar twee plankjes met mijn juwelen tegen de muur hingen, maar wat was ik blij! Daarna opende ik samen met Clio Goldbrenner en Morobé een pop-up op de Kustlaan in Knokke, een geweldige samenwerking. Ook in Leuven kon je ons al vinden."
Momenteel kan je June 21 ontdekken op de Kustlaan 39 in Knokke, samen met Clio Goldbrenner, Komono en Liv the Label. "Door deze combinatie aan merken aan te bieden willen we dat een vrouw bij het binnenkomen meteen weet dat ze hier een volledige summerproof outfit kan scoren, van juwelen en zonnebrillen tot bikini’s en jurken. Omdat er geen overlapping is van branches, komen alle partners mooi tot hun recht.”
Hoe zie jij de toekomst van June 21?
“June 21 biedt juwelen aan voor zowel tieners, senioren, als alle leeftijden daartussen. Dat wil ik blijven doen. Nu ik niet meer studeer en me volledig op de zaak kan focussen, wil ik ook uitbreiden naar de Benelux. Volgend jaar start ik de opleiding Goudsmid, wat ook een nieuw project met zich meebrengt. Los van June 21 wil ik een tweede merk oprichten, waar de focus ligt op extravagante, meer gedurfde juwelen met edelstenen, kleuren en echt goud. De ultieme droom? Wereldwijd juwelen aanbieden. Ik zou gerust in het buitenland willen wonen als dat nodig is, maar hoe heerlijk zou het niet zijn om op een vliegtuig te stappen en iemand te spotten met jouw juwelen aan? Big dreams, maar zeg nooit nooit. Ik laat alles op me afkomen.”
“Deze winter zal onze pop-up voor het eerst plaatsvinden in Antwerpen. Daar kijk ik enorm naar uit. Het is altijd stressvol een pand te zoeken, maar we blijven geloven in de kracht van pop-up stores. Ik laat de toekomst op mij afkomen, met vallen en opstaan, maar dat hoort erbij. Iedereen is welkom om onze juwelen en partners te ontdekken in Knokke, daar blijven we tot eind september.”
Meer info over June 21 en de pop-up vind je op hun website.
(Stagiaire Dewy De Leeneer)