In september viert het Belgische Café Costume haar vijftienjarige bestaan met een langverwachte vrouwencollectie.
Café Costume ligt mee aan de basis van de sterke positie van Antwerpen in de mode-industrie. Sinds de oprichting in 2006 door een nieuwe generatie van modedynastie Van Gils, serveert het merk made-to-measure aan klanten allerhande, waaronder grote namen als Baloji, Dries Mertens en ‘Elvis’-ster Austin Butler. Het zit in het DNA van Café Costume om samen te werken met creatives, muzikanten en artiesten zoals onder meer Michaël Borremans, kersvers Artistiek Coördinator van de befaamde Antwerpse Modeafdeling Brandon Wen en het Magritte-archief.
Café Costume blaast vijftien kaarsjes uit
Het Belgische merk is dit jaar in feestmodus en viert dat met een heleboel verrassingen. Zo is er ter ere van de vijftiende verjaardag van Café Costume de opening van een vijfde store in de Pacificatiestraat in Antwerpen. Er zal een event plaatsvinden dat het Antwerpse Zuid officieel als ‘Quartier Costume’ op de kaart zet. Belgisch topstylist Tom Eerebout zal de styling van de show op zich nemen en voor de juwelen wordt beroep gedaan op Wouters & Hendrix. Op de show zal bovendien het resultaat van nieuwe designercollabs onthuld worden.
Maar dé grote launch: een gloednieuwe vrouwencollectie die de krijtlijnen van het merk uitbreidt en de visie op gelijkheid voor iedereen in de verf zet. Een inclusieve aanpak die perfect past bij de duurzame credentials van Café Costume: het merk werkt namelijk enkel op afspraak en creëert alleen wat besteld wordt, waardoor er geen ruimte is voor overproductie.
Meer info via cafecostume.com