CelebBeauty

Je bent beroemd en je wilt wat. Een extra centje bijverdienen bijvoorbeeld. Heel wat celebrities breiden hun hoofdactiviteiten op het podium en het witte doek uit met lucratieve zijprojecten om hun bankrekening te spijzen. Eerst is er samenstellen van een eigen parfum, een ambitie die blijkbaar elke celeb koestert, de meer modegevoelige sterren zien hun naam liever op het etiket van een kledingstuk en tekenen een eigen kledinglijn bij elkaar. En sommigen doen het gewoon allebei. (we noemen geen namen, euh: Jennifer Lopez! Kim Kardashian! Rihanna!)

Toch neemt een beetje celeb tegenwoordig niet langer genoegen met een ordinair geurtje of feestjurkje en lijkt een eigen make-uplijn de logische volgende stap. Beroemdheid en beauty, het gaat blijkbaar hand in hand. Een overzicht.

Drew Barrymore – Flower

DrewBarrymoreFlower

Sinds januari ligt ‘Flower’, de beautylijn van actrice Drew Barrymore in de rekken van de Amerikaanse warenhuisketen Wal-Mart. De 181-delige collectie bevat zowat alles wat je je bij make-up kan voorstellen, van hydraterende crèmes over oogschaduw en lippenstift. Voorlopig is de collectie niet verkrijgbaar in Europa maar een selectie uit de lijn is online te koop via Walmart.com

Kourtney, Kim en Khloé Kardashian – Kardashian Beauty

KardashianBeauty3

Het aantal producten waar je bekende televisiezussen hun namen, gezichten én lichamen aan leenden, is bijna niet meer te tellen. Maar een beautylijn, dat namen de zusjes er nog graag bij. Khroma Beauty werd na dreiging met een rechtszaak gewoon Kardashian Beauty maar hun glossjes, oogschaduwpaletten en mascara’s gaan nog steeds als zoete broodjes over de toonbank.

Europese fans kunnen de producten uit het Kardashian Beauty gamma via deze website bestellen.

Katy Perry – Color Pop Lashes voor Eyelure

katyperryeyelure

Na een eerste valse wimperlijn voor Eyelure slaan de popdiva en de wimperspecialist opnieuw de handen in elkaar voor een tweede wimpercollectie. Al grote valse wimperfan is Perry al enkele seizoenen het geknipte uithangbord van het merk en voor de nieuwe samenwerking mag het allemaal nog groter, opzichtiger en zoals de schreeuwerige popart verpakking al doet vermoeden, kleurrijker. Tussen de zwarte wimperhaartjes zitten groene, blauwe of paarse kleurinjecties die de natuurlijke kleur van de ogen extra accentueert.

Eyelure-ambassadrice is trouwens bijzonder fier op haar valse wimperlijn en dat liet ze vorige maand nog eens extra verstaan toen ze de Grammy Award voor ‘Beste nieuwe artiest’ mocht uitdelen. ‘Wie niet wint, hoeft zich geen zorgen te maken. Ik was zelfs nooit genomineerd in deze categorie en heb toch maar mooi mijn eigen wimperlijn!’, aldus de rondborstige zangers met de blauwe ogen.

Kate Moss – Rimmel

KateMossRimmel

Kate Moss is al meer dan tien jaar een van de vaste Rimmel gezichten en vierde die mijlpaal twee jaar geleden met een collectie lipsticks waarvoor ze haar eigen lippenstift met signature rode tint liet ontwikkelen. Dit seizoen pakken Miss Moss en Rimmel uit met vijf nieuwe matte Lasting Finish tinten.

Marilyn Monroe, Carine Roitfeld en Rihanna – M.A.C Cosmetics

mac-riri-summer-thumb

M.A.C bracht met hun Marilyn Monroe-collectie hulde aan het mooie filmicoon wiens look nog tot op vandaag vrouwen van over de hele wereld inspireert.

Haar afscheid bij Vogue betekende voor Carine Roitfeld absoluut geen vervroegd pensioen. De stijlvolle Française werkte samen met M.A.C aan een collectie met de broodnodige attributen voor het verkrijgen van haar zo gekende smokey eyes en stevige wenkbrauwen.

Door de voortdurende schandaaltjes rond het persoontje van Rihanna, zou je bijna vergeten dat de zangeres naast zingen, ook heel goed schnabbelen kan. Het ijzer dient immers gesmeed wanneer heet, en het mag duidelijk zijn dat deze ‘Reb’l Fleur’ hot is. Ze was het gezicht van Vita Coco Coconut Water, bracht ondertussen twee parfums op de markt en stelde afgelopen fashion week in Londen haar eerste collectie voor River Island voor. Amper een paar dagen later raakte bekend dat de 25-jarige schone samen dit jaar samen met M.A.C een vier-delige make-uplijn op de markt brengt. Het eerste deel van de samenwerking kwam uit  in mei, in december eindigt de samenwerking met een feestelijke eindejaarscollectie.

Iman – Iman Cosmetics

Iman

Na 20 jaar in de mode-industrie maakte Iman de overstap naar het bedrijfsleven en richtte in 1994 Iman Cosmetics op. Bijna 20 jaar later zijn vooral de foundations nog steeds een bestseller bij vrouwen met een donkere huid.

Victoria Beckham – V-Sculpt

london : glamour women of the year awards arrivals
Hoewel we hopen dat het er ooit van komt, bracht Victoria Beckham voorlopig nog geen volledige make-uplijn uit onder haar naam. Maar wat leert diepgravend onderzoek op het internet ons? Dat Vicky tientallen modeseizoenen geleden, toen ze nog tanktops droeg en een blonde opgeknipte bob had, het gezicht van het Japanse beautymerk V-Sculpts was. ‘V’ van Victoria uiteraard maar ook voor de ‘V’-vormige gelaatsstructuur die je met haar make-up zou kunnen ‘faken’. Zo vertelde Victoria ooit aan ELLE: ‘Japanse vrouwen zijn heel erg met hun uiterlijk bezig en houden niet van hun typische ronde gezichten. Daarom bedacht ik het concept ‘sculpten’. Het komt erop neer dat je moet leren hoe je je make-up het beste aanbrengt en hoe je moet hightlighten.’ Een beetje de beautytheorie van de Kardashians avant la lettre dus.
Hoewel Victoria’s uitstapje naar de beautywereld tot het verleden behoort, hopen we dat ze ooit opnieuw de wereld van de mascara’s en lippenstiften induikt.

Klik hier voor het filmpje

Fearne Cotton – Fearne

fearnecotton

Fearne Cotton begon haar carrière als presentatrice van jongerenprogramma’s bij de BBC en ondertussen een grande dame van bij BBC Radio. De vrolijke blondine met een passie voor make-up en beauty kon haar droom realiseren en ontwierp voor drogisterijketen Boots haar eigen make-up lijn ‘Fearne.’

Jessica Simpson – Beautymint

JessicaSimpson
Nu haar zangcarrière op een laag pitje staat en ook baby nummer twee er is, moet Jessica Simpson andere manieren vinden om geld in het laatje te brengen. Zo is er de kledinglijn die in de Verenigde Staten goed verkoopt en de samenwerking met huidverzorgingsmerk en –website Beautymint. Hoewel Jessica in het introductiefilmpje beweert actief samen te werken met het team van specialiste achter Beautymint, lijkt het waarschijnlijker dat de zangeres enkel het uithangbord is. We hebben immers alle afleveringen van ‘Newlyweds’ gezien en Jessica is, nu ja, niet meteen the sharpest tool in the shed.

Nicola Roberts – Dainty Doll

nicolaroberts

Na de split van Girls Aloud gingen de vijf meisjes elk hun eigen weg. Cheryl Cole werd voltijds voer voor paparazzi terwijl Nicola Robert flink wat kilo’s verloor, haar haren rood verfde van het bleke porseleinen poppen huidje haar signature look maakte. Nieuwe stijl, nieuwe look, nieuwe make-up en waarom niet meteen een nieuw make-upmerk? Dainty Doll werd speciaal ontwikkeld voor meisjes en vrouwen met een bleke tot zeer bleke huid heeft een uitgebreid gamma aan foundations en blushers. Sterproduct uit deze collectie is de Wonderbalm die op lippen, handen, knieën, hielen en alle plekjes die een beautyboost nodig hebben, gebruikt kan worden. Een laagje Wonderbalm op de oogleden en jukbeenderen is voldoende om ja dagmake-up om te toveren naar een glamoureuze avondlook.

One Direction voor Make Up Academy

one direction cosmetics

Alsof de jongens van One Direction de gemiddelde 13-jarige nog niet gek genoeg maken, brachten de vijf heren nu ook nog eens een eigen make-uplijn uit. De collectie bestaat uit vijf lipsticks, voor elke lid eentje, vrolijke nagellakjes en een rozige blush. ‘That’s what makes you beautiful?’