Bij Pink Lady® werken mens en natuur hand in hand om je de allerlekkerste appels te bezorgen. Het unieke model combineert economische, ecologische en sociale aspecten, waardoor Pink Lady® hét toonaangevende premium appelmerk is op alle markten. En dat proef je bij elke knapperige hap.
Verantwoorde productie, behoud van biodiversiteit en natuurlijke hulpbronnen, strijd tegen afval, ecologisch ontworpen verpakkingen, technische innovatie... Ontdek hoe Pink Lady® zich inzet voor het delen van plezier, waarden en betrokkenheid:
Pink Lady® Europe Association
De Pink Lady® Europe Association werd 25 jaar geleden opgericht en verenigt nu 3.250 producenten, 13 erkende distributeurs en 10 Franse, Spaanse en Italiaanse kwekers. Dit innovatieve landbouwmodel is opgebouwd en groeit nog steeds op basis van eerlijke en solidaire waarden. De leden van de Association werken aan een duurzame visie op basis van 14 doelstellingen, waarbij een verantwoorde productie met aandacht voor mens en natuur centraal staan, net als een onberispelijke kwaliteit. Zo werken de producenten elke dag opnieuw vol passie om alle appelliefhebbers een bijzondere appel met een unieke, rijke smaak te bieden.
De strijd tegen plastic en voedselverspilling
Wist je dat 70 tot 80% van de totale Pink Lady®-productie verkocht wordt als Pink Lady appels of - voor haar kleinste appels - als PinKids® voor kinderen. De niet-geselecteerde appels komen terecht in sap of compote.
Om de strijd tegen single-use plastics aan te gaan, ontwikkelde het merk dan weer een assortiment doosjes van 100% FSC-gecertificeerd karton, afkomstig uit duurzaam beheerde bossen en 100% recycleerbaar.
Milieuvriendelijke boomgaarden
Pink Lady® streeft ernaar om tegen 2030 volledig CO2-neutraal te zijn. De boomgaarden worden zo milieuvriendelijk mogelijk gemaakt met aandacht voor biodiversiteit en het herbestemmen van afgedankte bomen. Het speciaal ontwikkelde Pink Lab werkt daarbij continu aan duurzame oplossingen.
Eerlijke en solidaire appelteelt
De teelt van de blozende appels gebeurt met het grootste respect voor de natuur, maar ook voor de mensen. De telers die zich ontfermen over jouw gezonde snack krijgen een inkomen dat hoger ligt dan het gemiddelde in de industrie. Bovendien stimuleert Pink Lady® het aanplanten van nieuwe boomgaarden voor een jongere generatie telers. Het doel van Pink Lady® is het uitbouwen van een netwerk dat voor jobs en welvaart zorgt, in totale synergie met de lokale gemeenschappen waar het merk in Europa is gevestigd.
Meer info via appel-pinklady.com
Dit artikel is geschreven in nauwe samenwerking met Pink Lady.
appel-pinklady.com
Lees ook :
Shopping: de mooiste juwelen voor valentijn
Waarom is vitamine C zo belangrijk voor ons lichaam?
Valentijn: 3 perfecte cadeau-ideeën om de liefde te vieren