Zomer 2023 staat volledig in het teken van Barbie. Om de nieuwe film te vieren lanceert NYX een make-upcollectie die je onderdompelt in een Barbieroze universum vol lipgloss en klaptelefoons.
De nieuwe film 'Barbie' met Margot Robbie en Ryan Gosling neemt het publiek mee naar het suikerzoete Barbie Land, waar elke dag de beste dag ooit is en Barbie alles kan worden wat ze maar wil.
Voor alle Barbies en Kens
NYX greep deze kans om een limited edition make-upcollectie uit te brengen - niet alleen omdat het thema sméékt om bijbehorende lipsticks en glitteroogschaduw, maar ook omdat de empowermentthema's van de film passen bij het DNA van het make-upmerk. Naar aanloop van de film onthulden de makers namelijk een diverse cast van Barbies en Kens, een campagne waar NYX zich als inclusief merk helemaal in kan vinden.
Butter Gloss en klapspiegeltjes
De limited edition collectie is geïnspireerd op de positieve energie van de film, met onder meer twee mini-oogschaduwpaletten met een mini Butter Gloss-sleutelhanger.
Een andere higlight zijn de nieuwe Jumbo Eye Pencil oogpotloden in een Barbie en Ken kit, net als heel wat suikerzoete lipglossjes.
Het ultieme accessoire om al deze make-up mee aan te brengen? De klapspiegel in de vorm van een levensgrote Barbie flip phone.
Make-up met een missie
Om de release van de film verder te vieren, bundelt NYX de krachten met Warner Bros. Discovery, Mattel Philanthropy en het Barbie Dream Gap Project voor een sociaal initiatief ten voordele van de wereldwijde humanitaire organisatie Save the Children. NYX moedigt fans aan om foto's te posten met een speciale Instagram-filter met het logo van Save the Children en Barbie om aandacht te vragen voor dit wereldwijde initiatief voor het empowerment van meisjes. Van 10 juli tot en met 28 juli 2023 zal NYX voor elke keer dat de filter wordt gedeeld op Instagram, €1 doneren (met een maximum van €25.000) aan Save the Children, om hen te helpen toegang tot onderwijs en leermiddelen te bieden aan honderdduizenden meisjes, zodat zij hun dromen kunnen waarmaken.
De make-upcollectie verschijnt op 10 juli bij Di.