Het is een geweldig jaar voor Porsche. Het merk bestaat namelijk 75 jaar en de mythische Porsche 911 viert zijn zestigste verjaardag. Beide gebeurtenissen geven een mijlpaal aan in de geschiedenis van het bedrijf. De hele branche van de luxeautoโs gonst dan ook van opwinding.
Ter ere van dit belangrijke jaar heeft het merk zelf zijn hele strategie omgegooid, zeker wat betreft de klantervaring. Zo zijn er vanaf 2024 grootse werken gepland om van het Porsche Centre Brussels de eerste Destination Porsche van Belgiรซ te maken. โHet is een gloednieuw conceptโ, vertelt David Favest, General Manager bij Porsche Centre Brussels. โOnze klanten komen graag langs in de zaak om met ons te praten en onze wagens te testen.โ Porsche-klanten volgen immers vaak het schema Research Online, Purchase Offline (Informeer je online, koop offline): in eerste instantie gaan ze online op onderzoek uit. Ze vergelijken modellen, bedenken welke opties ze verkiezen โฆ Maar voor de uiteindelijke beslissing willen ze de wagen toch het liefst persoonlijk ontdekken.

ยฉPorsche
EEN UNIEKE ERVARING
En dat kan dus in het Porsche Centre Brussels, maar daar niet alleen. Er zijn ook speciale events die door Porsche worden georganiseerd of gesponsord. Zo vindt op 14 september een ยซWomen behind the wheelโ dagยป plaats, in het RACB-expertisecentrum in Nijvel.
Er zullen heel wat invloedrijke vrouwen uit diverse sectoren aanwezig zijn. Zij zullen er vertellen over de evolutie van hun bedrijf en welke strategieรซn ze daarvoor hebben toegepast. Naast de gesprekken over hun professionele traject en carriรจre, staat de namiddag in het teken van het Porsche Experience-programma, waarbij je kunt kennismaken en rondrijden met het volledige Porsche-gamma, aangeboden door Porsche Belgiรซ.
Door deze succesvolle dames samen te brengen, wil het event de gelijkenissen tussen beide belichten. De waarden van het sportief rijden kunnen immers ook teruggevonden worden in die van professioneel succes: je moet immers vooruitziend zijn, anticiperen, steeds de controle behouden, kalm blijven, risicoโs beheersen en er bovenal plezier aan beleven.
ยฉPorsche
EEN MIX DIE AANSPREEKT
Via evenementen zoals ยซ Women behind the wheel ยป wint Porsches slogan โNo boundariesโ nog aan kracht: het merk wil namelijk de mythe ontkrachten dat sportwagens alleen voor mannelijke klanten zijn bestemd. โVoor ons speelt geslacht geen enkele rol. Dat vinden we echt belangrijkโ, benadrukt David Favest. โWe zijn er voor iedereen, ongeacht leeftijd, geslacht of gender.โ In juni nam Sarah Bovy trouwens in een Porsche 911 RSR-19 deel aan de 24 uur van Le Mans, met de volle steun van het automerk. De Luikse maakt deel uit van de Iron Dames, het enige all-female team voor endurance.
โWe moeten in deze richting verderโ, bevestigt David Favest, โhet levert alleen voordelen op. Het zou geweldig zijn mochten we in Belgiรซ meer vrouwen als Sarah Bovy kunnen helpen om hun droom waar te maken. En dat is precies waarom we voor deze aanpak kiezen.โ
ยฉPorsche
Ontdek de nieuwste Porsche-modellen in de showroom van het Porsche Centre Brussels in Drogenbos (Grote Baan 395, 1620 Drogenbos).
Dit artikel is geschreven in nauwe samenwerking met Porsche Centre Brussels.
Lees ook :
Sooner, onze favoriete films van de zomer
Weekhoroscoop: jouw voorspellingen voor 17 tot 23 juli 2023
Wedstrijd: 6 zomerpakketten te winnen van Mangaroca Batida de Cรดco