Zalando’s nieuwe hub biedt een immersieve (en inspirerende) shopervaring

Mode is een kunst en zoals bij iedere kunstvorm draait het allemaal om inspiratie, voor wie het maakt en voor wie het draagt, maar ook voor wie erover vertelt. Een jurk kopen gaat verder dan alleen de jurk dragen, het creëert een emotionele band met de drager. Het geeft uitdrukking aan je persoonlijkheid, stijl en waarden en draagt bij aan het gevoel dat je deel uitmaakt van een gemeenschap. In deze tijden waarin informatie en trends steeds sneller toestromen en veranderen, wordt het van essentieel belang om kopers te betrekken en een band met hen te scheppen. En dat heeft Zalando goed begrepen. Daarom besloot de webshop om op haar website een nieuwe inspiratierubriek te lanceren die winkelen verandert in een immersieve ervaring. Stories op Zalando werd in samenwerking met Charli XCX voorgesteld tijdens een exclusief event in Berlijn en is een hub boordevol inspirerende content die gebruikers van alle generaties aantrekt en betrekt tijdens hun online aankopen. Het is een manier om over mode te vertellen door middel van storytelling en om nieuwe stijlen, trends en merken te ontdekken via de verhalen en interviews van beroemde mensen die zich met hun talent op de kaart hebben weten te zetten en hun eigen inspiratiebron vormen.

De stijl volgens Charli XCX

Ter gelegenheid van het Stories lanceringsevenement interviewde Elle Charli XCX om het met haar over stijl te hebben. De Britse singer-songwriter en kanshebber voor een Grammy is de hoofdrolspeelster van de eerste Cover Stories op Zalando. Hierbij belicht ze haar evolutie doorheen haar carrière aan de hand van haar stijlkeuzes en inspiratiebronnen. Ze merkt op hoe belangrijk het is voor een artiest om een eigen stijl en identiteit te hebben die je herkenbaar en niet saai maakt. “Ik denk dat kleding het meest directe ding is waarmee mensen je kunnen proberen te analyseren. Je weet dat je een outfit draagt en dat mensen gaan denken: ‘oh zij moet dat soort persoon zijn’. Daarom wil ik graag uitdrukken hoe ik me voel via mijn kleding – maar belangrijker dan dat is het ook niet. Ik ben wie ik ben, of ik nu een lange jurk draag op een rode loper of een strak minirokje”, zegt Charli XCX over hoe belangrijk mode is voor haar zelfexpressie. Op dit moment is ze haar eigen inspiratiebron. Ze kiest een outfit op basis van haar stemming en verkiest minimalistische kleding in zwarte tinten. Ze koopt graag tijdloze items die voor altijd in haar garderobe kunnen blijven hangen en die een goed leven krijgen.

Ontdek meer over Charli XCX op Zalando

COURTESY PHOTO

Een nieuwe online shopervaring

Met deze mode- en levensverhalen van bekende gezichten wil Zalando een nieuwe manier van winkelen promoten, die dichter bij de nieuwe generaties staat en klanten nieuwe, bredere culturele perspectieven en ideeën laat ontdekken. Met zijn intuïtieve interface en jonge opvallende vormgeving, ziet de nieuwe hub eruit als een social feed. Elke week wordt er nieuwe content voorgesteld via korte filmpjes die zijn verzameld in vijf verschillende reeksen. Daarnaast is er een shoppable galerie van de looks die door het talent worden gedragen. Het is een ware reis die verder gaat dan de traditionele winkelervaring, waarbij je de avant-gardistische persoonlijkheden van trendsetters uit verschillende uithoeken van de wereld kunt ontdekken. Het toonaangevende e-commerceplatform in Europa opent zo de deuren naar stijladvies, verlanglijstjes van trendsetters, nieuwe merken en interviews met beroemdheden. Een plek waar je geïnspireerd en geprikkeld kunt worden, zowel voor je aankopen als voor geschenkideeën. Deze hub biedt ontwerpers en culturele pioniers de kans om hun meningen en ervaringen te delen met een bredere community.

COURTESY PHOTO

Zalando maakte van het lanceringsevent in Berlijn een immersieve ervaring

Tijdens het lanceringsevenement in Berlijn op 13 september werden de aanwezigen getrakteerd op een exclusieve duik in Stories op Zalando. Daarbij konden ze de verschillende beschikbare contentseries uit de eerste hand ervaren. Gasten werden als in een kunstgalerie rondgeleid door een reeks installaties, waaronder een oversized slaapkamer en kledingkast geïnspireerd door Charli XCX en een exclusieve kortfilm over ‘style rules’. De ervaring werd begeleid door liveshows van Sega Bodega’s DJ’s, Only Fire en Juliana Huxtabl op de achtergrond. De gasten kregen een voorproefje van hoe de online ervaring eruit zou zien tijdens de optredens van de visionaire haarstyliste Taiga Sato en bloemenstyliste Misha Todirascu van Studio Linné, als een voorproefje van de ‘Guest Edit’ van september.

Ontdek de looks van de lanceringsparty op Zalando

COURTESY PHOTO

Dit artikel kwam tot stand in nauwe samenwerking met Zalando.
www.zalando.be/stories/

Lees ook:

Peplum is terug van weggeweest: hier shop je de trend

The 1 van IKKS: de tas die urban chic heruitvindt

Rituals organiseert exclusieve home fragrance workshops en daar wil je bij zijn