Word de Ariel van het kantoor dankzij de grootste TikTok-trend van het moment. Met de hashtag #officesiren nodigen de 90’s looks uit onze tienerfilms zich uit in onze open kantoorruimtes. Maar wat houdt de look precies in?
De ‘office siren’ look: dit heb je nodig
Het begon allemaal op de catwalks van de herfst/winter shows: gestructureerde looks, snitten die ambitie en succes uitstralen, een vrouwelijke ondernemersenergie, een elegante en sensuele versie van onze oude kantoorkledingcodes. De ‘office siren’-trend was geboren. Tegelijkertijd herontdekt de jongere generatie vol nostalgie de archieven van Calvin Klein, Dolce & Gabbana of Ralph Lauren uit de jaren ’90 en 2000…
Miu Miu - Launchmetrics Spotlight
Prada - Launchmetrics Spotlight
Gucci - Launchmetrics Spotlight
Moschino - Launchmetrics Spotlight
Ferragamo - Launchmetrics Spotlight
Dries Van Noten - Launchmetrics Spotlight
Gucci - Launchmetrics Spotlight
Dolce & Gabbana - Launchmetrics Spotlight
Coperni - Launchmetrics Spotlight
Victoria Beckham - Launchmetrics Spotlight
Ferragamo - Launchmetrics Spotlight
Tom Ford - Launchmetrics Spotlight
Prada - Launchmetrics Spotlight
Miu Miu - Launchmetrics Spotlight
Moschino - Launchmetrics Spotlight
De accessoires die de look doen herleven? De rechthoekige bril nonchalant op de neus, stukken met een onberispelijke snit en neutrale tinten, naaldhakken, rode (zeer rode) lippenstift en zorgvuldig uitgekozen juwelen. De garderobe van de ambitieuze zakenvrouw, maar dan in een sexy en schijnbaar naïeve versie dankzij een diep uitgesneden cardigan of een kokerrok met split.
De stijliconen? Bella Hadid die trots paradeert in een zwarte potloodrok uit de lente/zomer ’98 collectie van Tom Ford voor Gucci of Gisele Bündchen in een coltrui en krokoprint rok tijdens de herfst/winter show van Ralph Lauren in het jaar 2000.
Dit bericht op Instagram bekijken
Je vindt deze look bij merken die van deze stijl hun handelsmerk hebben gemaakt: Calvin Klein, Louise Trotter, Sabato de Sarno, Miu Miu, Gucci en ook Tiffany & Co en Elsa Peretti voor de juwelen. Het doel? Zo dicht mogelijk in de buurt komen van Gisele Bündchen in de cultfilm ‘The Devil Wears Prada’ (2008), met haar iconische Bayonetta-bril.