Door de rijke Griekse natuur te benutten en het beste uit de bijenkorf te verwerken, biedt Apivita wetenschappelijk onderbouwde natuurlijke verzorgingsproducten voor gezicht, lichaam en haar. De formules worden wereldwijd door huidverzorgingsspecialisten aanbevolen en zorgen keer op keer voor zichtbare resultaten. Ter ere van Wereldbijendag op 20 mei, werkte het merk samen met ELLE om 10 Apivita-giftsets weg te geven. Waag jij je kans?

Apivita: natuurlijke schoonheid vanuit de bijenkorf

Apivita – Latijns voor het leven der bijen – werd in 1979 in Griekenland opgericht door apothekers Nikos en Niki Koutsianas, pioniers op het vlak van duurzaam ondernemen met een fascinatie voor bijen. Ze leggen zich toe op natuurlijke en duurzame cosmetica en verzorgingsproducten, en onderscheiden zich door hun toewijding aan wetenschappelijke innovatie. Het merk blijft groeien en innoveren, steeds met een diepgeworteld respect voor de natuur.

Een Griekse filosofie

De filosofie van Apivita draait om holistische zorg, met als missie het creëren van effectieve, natuurlijke en duurzame producten die zowel huid als planeet willen redden. Zo combineert het de eeuwenoude kracht van Griekse kruiden, de voordelen van de bijenkorf en pure essentiële oliën om formules te ontwikkelen die voldoen aan de behoeften van verschillende huidtypes en -condities.

Bezige bijtjes

Daarom bieden ze een breed gamma aan producten met het bijenvolk als grootste inspiratiebron, van gezichts- en lichaamsverzorging over haircare tot zonnebescherming. Productlijn Queen Bee richt zich bijvoorbeeld op anti-aging op basis van koninginnengelei om de huid te revitaliseren en te verstevigen. Bee Radiant herstelt de natuurlijke glans van de huid met ingrediënten zoals vitamine C en stamcellen van oranjebloesem. Aqua Beelicious is dan weer een hydratatielijn speciaal ontworpen voor een jonge huid en stralende teint, gemaakt met honing, aloë vera en bloemenextracten.

Het Billion Bees programma

Met een oorsprong in de bijenkorf, is duurzaamheid altijd een kernwaarde van Apivita geweest. Het merk stelt dan ook met trots zijn Billion Bees programma voor, een wereldwijd project dat de regeneratie van 1 miljard bijen per jaar wil veiligstellen. Daarnaast wil het merk het belang van bijen voor natuur en samenleving in de verf zetten, en bundelen ze op die manier de krachten om bij én planeet te redden.

De wereldwijde afname van bijen is dan ook terecht een bron van bezorgdheid. Door minder bestuiving zijn immers heel wat plantensoorten bedreigd en daarmee ook alle levende wezens die van die planten afhankelijk zijn. Op zijn beurt houdt dat gevaren in voor de voedselveiligheid, het klimaat en verhoogt het het risico op mislukte oogsten.

Daarom wil Apivita de problematiek onder de aandacht brengen bij de bevolking en organiseert het wereldwijd cursussen over het bijenvolk. Naast fondsenwerving, maken ze 1% van hun globale verkoop van bepaalde productlijnen over aan non-profit partnerorganisaties die zich internationaal inzetten voor de bijenbescherming. Wil jij ook je steentje bijdragen? Neem dan deel aan de wedstrijd hieronder!

Wat kan je winnen?

  • Royal Honey shower gel

Meer info

  • Royal Honey body cream

Meer info

  • Royal Honey body scrub

Meer info

  • Royal Jelly face mask

Meer info

 

Bee-licious? Waag je kans en neem deel door te vragen te beantwoorden!


 

Dit artikel werd opgesteld in nauwe samenwerking met Apivita.

Lees ook
6 stijlvolle outfit ideeën voor lenteweer
Dit is de favoriete zonnecrème van tennissers op Roland-Garros
H&M Beauty lanceert stijlvolle collectie betaalbare parfums