ELLE België’s Fashion Director, Élodie Ouédraogo, bundelde de krachten met Volvo en creëerde een one-of-a-kind wrap voor de Volvo EX30. Het resultaat? Een stijlvolle cross-over tussen elegantie en innovatie.
“Voor het maartnummer hebben we een tuin ontworpen vol vrolijke, kleurrijke bloemen. Voor mij staan bloemen symbool voor ontwaken, een nieuwe start na een lange periode van koude en duisternis. Bloemen zijn misschien niet de meest revolutionaire trend, maar we zien ze seizoen na seizoen terug op de catwalk. Bloemen doen gewoon iets met ons,” aldus Elodie.
Diezelfde bloemenenergie, die de sfeer van vernieuwing en zonnige dagen oproept, bloeit nu op het exterieur van de Volvo EX30. Verwacht geen lieflijke, dromerige bloemetjesprint. Hier breken de bloemen met romantische clichés en tonen ze pure kracht. “Ik wilde bloemen heruitvinden, ze een edgy twist geven zonder ze te meisjesachtig of braaf te maken. Bloemen dragen en toch badass zijn? Absoluut!” Hierbij verwijst Elodie naar Dries Van Noten als de ongeëvenaarde meester in het mixen en matchen van bloemenprints.
Bloemen met betekenis
Een auto stylen is natuurlijk iets heel anders dan een model kleden. De vormen en het volume dwingen je om in 3D te denken. “Wat er op een moodboard fantastisch uitziet, komt niet altijd hetzelfde over op een auto. Je moet rekening houden met de rondingen, de beweging en de filosofie van het merk,” legt Elodie uit.
©Justin Paquay
En Volvo is niet zomaar een autofabrikant. Het merk loopt voorop in duurzame innovatie en combineert design, veiligheid en milieuvriendelijkheid. Een perfect canvas voor zelfexpressie, met een DNA dat mode ademt: inspirerend en geëngageerd. “ELLE is meer dan een modetijdschrift. Met sterke vrouwen zoals Gia Bab op de cover brengen we een inclusieve en gedurfde visie – net als Volvo,” zegt onze Fashion Director.
Een lancering met impact
De samenwerking wordt groots gevierd op de ELLE Party van 20 maart, het fashion event van het jaar. “Het is een avond waar vrienden, collega’s en partners samenkomen, verbonden door hun liefde voor mode en lifestyle. De vernieuwde Volvo EX30 wordt hét statement piece van de avond,” verklapt Elodie. Neem ondertussen een kijkje achter de schermen van deze campagne: van de inspiratie voor de shoot tot het eindproduct, inclusief de creatie van de visual bij Élodie thuis.
Dit project bewijst dat mode verder gaat dan de catwalk en de glossy pagina’s van een magazine. Mode beweegt – letterlijk. Op de weg, in de stad, klaar om een toekomst te omarmen waarin stijl en ethiek elkaar versterken. En vergeet niet in je achteruitkijkspiegels te kijken: binnenkort wordt de EX30 ook in Gent geproduceerd, we zijn er zeker van dat je hem op onze wegen zult zien!
Dit article is opgesteld in nauwe samenwerking met Volvo.