Vandaag lanceert Zalando een nieuwe designercampagne ter ere van hun exclusieve langdurige samenwerking met Diane von Furstenberg. De campagne toont Diane naast internationale modellen Grace Elizabeth, Arnelle Shaniqua en moeder en dochter Gaia en Cecile Orgeas.
De creatieve campagne werd volledig geregisseerd door vrouwen en geeft naast de iconische essentie van Diane ook de principes van de DvF-vrouw weer. “Al decennialang ontwerp ik met één doel voor ogen: om vrouwen zich zelfverzekerd te laten voelen! Zalando deelt die visie en is daarmee de ideale partner om een nieuwe generatie vrouwen te bereiken”, vertelt Diane.
De samenwerking stelt het designermerk, ooit vooral populair onder onze mama’s, in staat om de volgende generatie designerklanten te bereiken. Middels Zalando’s digitale innovatie en hedendaagse storytelling kan die kennismaken met de iconische stijlen van het merk. Een brede selectie DvF-designs, waaronder de wikkeljurk, is nu exclusief verkrijgbaar via Zalando in alle 25 markten van het platform. Zalando is hiermee de enige Europese retailer die DvF aanbiedt, naast dvf.com en de boutique in Brussel.
In gesprek met het icoon achter the little dress
ELLE mocht the woman of the hour enkele vragen stellen. Wat meteen opvalt is dat er een erg zelfzekere 78-jarige vrouw voor ons zit, maar dan wel eentje boordevol humor en zelfrelativering.
Je staat erom bekend dat je vrouwen zelfzeker wil laten voelen. Welk advies zou je iemand geven om volledig zichzelf te zijn?
“Ik kan soms een vrouw aan de andere kant van de kamer zien en denken “wauw, zij ziet er zo gracieus uit”, maar weet dat jij ook de vrouw aan de andere kant van de kamer bent voor iemand anders. Wees de vrouw die je wilt zijn – ik wilde een leidinggevende vrouw zijn, dus ik werd een leidinggevende vrouw. Ik kon het leven van een man leiden in een het lichaam van een vrouw, en dat had ik altijd zo gewild. Blijf daarbij wel trouw aan jezelf, want leiderschap kan al snel wat agressief klinken. Op latere leeftijd ben ik erachter gekomen dat dat nergens voor nodig is. Kindness is a currency; generositeit is de beste investering. Zo probeer ik elke dag twee personen aan elkaar te introduceren die elkaar verder kunnen helpen in het leven, als een soort spelletje.”
Ik wilde een leidinggevende vrouw zijn, dus ik werd een leidinggevende vrouw.
“Daarnaast is het belangrijk om eerlijk te blijven. Als ik een hele dag heb moeten praten over mezelf en ik kom terug op mijn hotelkamer, denk ik “wat was me dat allemaal!”. Waar ik me dan aan optrek, is dat ik steeds mezelf blijf. Moeilijke momenten zoals scheiding en kanker, ik deel het allemaal. Mijn moeder merkte eens op dat ze alles over me weet omdat ik die dingen gewoon doodleuk op TV sta te vertellen. Maar ik denk dat iedereen die eerlijk is, vanzelf interessant is.”
Hoe zie je glamour vandaag, in het internettijdperk?
“Toen ik mijn boek ‘The Woman I Wanted to Be’ schreef, realiseerde ik me dat ik het woord ‘glamour’ op bijna elke pagina had gebruikt! Het was dan ook erg belangrijk voor me toen ik opgroeide. Vanaf mijn 12e droeg ik een zonnebril omdat ik dacht dat ik er dan extra glamoureus uitzag. Tegenwoordig bestaat glamour nog wel, maar dan op een andere manier. Zo heeft Andy Warhol de ‘it girl’ uitgevonden – wat influencers eigenlijk vandaag zijn.”
Als je weet hoe je je valies moet pakken, weet je in mijn ogen hoe je moet leven.
Wat is jouw favoriete styling tip?
“Als je weet hoe je je valies moet pakken, weet je in mijn ogen hoe je moet leven. Het is de ideale truck om nieuwe combinaties te ontdekken en creatief om te springen met de kleding die je al hebt.”
Hoe past de samenwerking met Zalando bij jouw visie om tijdloze mode breed toegankelijk te maken?
“Ik heb Zalando gekozen omdat het een zeer dynamisch, modern bedrijf is met een jonge mentaliteit en een fantastisch distributiemodel. Nu ik terug volledige controle heb over mijn merk sinds februari 2025, wil ik naar de toekomst kijken met een digitale partner die mijn product en verhaal voldoende kan ondersteunen. Wat we hier samen gaan doen, voelt ontzettend spannend.”