Zes jaar nadat Michelle Phan haar eerste make-up tutorial online zette, ziet de You Tube-ster een droom in vervulling gaan. Een eigen make-upmerk geïnspireerd op…jou!
Twee jaar duurde het voor de make-uplijn die Michelle Phan samen met L’Oréal USA ontwikkelde, op punt stond. Phan doopte de uitgebreide collectie (meer dan 250 kleurtjes!) ‘EM Cosmetics’, wat volgens Fashionista.com een Vietnamees koosnaampje voor ‘you’ is, volgens WWD.com betekent ’em’ dan weer ‘sister’. Beide vertalingen zijn in ieder geval toepasselijk. Zo waren de miljoenen reacties van Phans volgers een bron van inspiratie tijdens het uitwerken van deze make-uplijn. Bij L’Oréal werd het meisje bijgestaan door een sterk vrouwelijk team die ze snel als haar eigen ‘sisters’ zag. Jij en zusjes, ‘EM’, dus.
Uiteraard speelt de promotiecampagne van ‘EM Cosmetics’ zich vooral online af. Donderdag ging de website met bijhorende shop en 70 handige tutorials online. De absolute eyecatchers uit de collectie zijn de zes verschillende ‘Life Palettes’ met daarin telkens 24 verwisselbare oogschaduwen, vier blush kleurtjes en acht liptinten. Elk van de zes paletten kreeg een eigen thema mee, zo kan je snel aan de slag om die perfecte dag-, avond-, strand-, werk-, feest- of romantische look te creëren.
Het is de eerste keer dat een groot cosmeticabedrijf zoals L’Oréal in zee gaat met een internetfenomeen. De luxeafdeling van L’Oréal USA merkte de commerciële mogelijkheden op van een samenwerking met een internetpersona met gigantische achterban. ‘We geloven hevig in dit nieuwe businessmodel. Het is een mooie kans om meer te leren over hoe je een gloednieuw merk enkel via het internet aan de man brengt.’, zegt Carol Hamilton, directeur van de luxeafdeling van de multinational.
‘EM Cosmetics’ zal vanaf januari wereldwijd verkrijgbaar zijn via de website. In oktober opent het nieuwe beautymerk meteen een eigen winkel in New York.
Bronnen: fashionista.com, wwd.com, emcosmetics.com