Welke trends spotten we op Pukkelpop, welke actrice kruipt in de chirurgische bijgewerkte huid van Donatella Versace en wat zijn de plannen van Swarovski?
Swarovski wil nummer 1 worden. Niets mis met een beetje gezonde ambitie, denken we dan. Juwelenmerk Swarovski wil hogerop en stelde onlangs hun uitgebreide businessplan voor de komende zeven jaar voor. Het merk, dat momenteel al een grote speler in de modewereld is, wil zichzelf vooral als chique juwelenmerk op de kaart zetten.
Swarovski experimenteert momenteel met een nieuwe fijne en prijzige juwelencollectie in China. De juwelen uit de Love Paradise zijn gemaakt van 18 karaat goud, diamanten, saffier, topaas en kosten tussen de 450 en 1500 euro. Dat is een pak meer dan wat je tegenwoordig voor een Swarovski-juweel betaalt. Op deze manier wil ook Swarovski een nieuw, kapitaalkrachtig publiek aantrekken.
Verder plant Swarovski drie of vier kleinere juwelenmerken over te nemen. Ook de horlogelijn, modeaccessoires, collectie elektronische snufjes zullen verder uitgewerkt worden.
Nieuw verkooppunt voor The New Black. Vanaf nu kan je het volledige assortiment van het edgy nagellakmerk The New Black via bol.com bestellen. The New Black is vooral bekend voor zijn nagellaksetjes, van ombré tot krantenprints tot stoere studs.
Trendspotten op Pukkelpop. Geen betere plek om trends te spotten dan op een festival. Afgelopen weekend gaven we onze ogen dan ook weer flink de kost en spotten tussen de gek geklede individuen ook enkele microtrends.
1) Pluimen. Vorige zomer zaten de pluimpjes nog in het haar (herinner je de pluimenextensions) , een paar seizoenen eerder hingen ze aan oorbellen en tegenwoordig zet je ze gewoon op je hoofd. Stop een kleurrijke pluim rechtop in je paardenstaartje, verwerk ze in een vlechtjeskapsel of ga all the way en trotseer de dag met een heuse indianentooi op je hoofd. We voorspellen binnenkort heel wat draagbare, fashionable verenhoofdtooitjes in de ketens te vinden.
2) Kniekousen. Opgemerkt door een 47-jarige Pukkelpopster. En ze had nog gelijk ook. Zowel jongens als meisjes droegen hun zwarte of gekleurde kousen tot net onder de knie. Zien we dit najaar wollen kniekousen over dikke panties in combinatie met rokje of short? Wij voorspellen van wel!
Jean-Paul Lespagnard exposeert in etalages van Galerie Lafayette. Vanaf midden januari zal de Belgische ontwerper Jean-Paul Lespagnard niet minder dan 10 etalages van luxewarenhuis innemen. Vreemd genoeg doet Lespagnard dat niet met zijn creaties, wel gaat de ontwerper de kunstzinnige toer op met grote, toeristische foto’s van Mexico, de inspiratiebron van zijn wintercollectie.
Die wordt op 30 september voorgesteld tijdens de modeweek van Parijs. Jean-Paul Lespagnard zal tijdens het defilé ook de capsulecollectie die hij voor Eastpak ontwierp, voorstellen.
Showgirls actrice wordt Donatella Versace. Voor de film dan toch. Actrice Gina Gershon zal in biopic ‘The House of Versace’ de rol van Donatella Versace vertolken. Gezien de gelijkenis tussen de Gina en de blonde ontwerpster niet meteen treffend is, zal de actrice heel wat uren in de make-upstoel doorbrengen.
Ook Raquel Welch maakt haar opwachting in de film. Zij kruipt in de huid van Lucia, de invloedrijke tante van Donatella en broer Gianni.
‘The House of Versace’ wordt op 5 oktober uitgezonden in de Verenigde Staten.