“Zowel ikzelf als het designteam van Essentiel hebben erg veel research gedaan, moodboards gemaakt en inspiratie gezocht. Dan hebben we onze ideeën samengebracht en samen deze collectie tot stand gebracht.”
“De samenwerking kon niet beter verlopen zijn. Ik ben iemand die graag controle neemt en 100% mijn zin doet en die vrijheid heb ik gelukkig gekregen van Essentiel. Met als resultaat dat ik nu ook volledig achter deze collectie kan staan.”
Dat Cesar de touwtjes graag in handen heeft, wordt ook meteen duidelijk tijdens de productie van de campagnebeelden. Van fotograaf, over visagiste, tot model, Cesar liet niets aan het toeval over en koos het team persoonlijk uit. “Ik werk liever met mensen die ik vertrouw en met wie ik een goede klik heb. Dat maakt de samenwerking niet alleen leuker, maar ook efficiënter.” Zo vroeg hij zijn goede vriendin Estee Ramant, ook een Gentse die hij leerde kennen in New York, om hem bij te staan voor de lens.
De collectie telt 28 stuks met kledij voor zowel vrouwen als mannen waaronder ook een aantal unisex stukken. “Op die manier wil ik iedereen tevreden kunnen stellen. Zelf vind ik het bijvoorbeeld jammer dat Isabel Marant enkel voor vrouwen ontwerpt. Maar ik laat het niet aan mijn hart komen en koop dan gewoon een vrouwentrui in enkele maten groter dan gewoonlijk. Dat is trouwens iets typisch New York: niemand maalt erom dat een vrouw een mannenshirt draagt of omgekeerd. Unisex en oversized is wat de klok slaat.” Wie haar schoenencollectie graag nog wil uitbreiden, kan haar honger stillen met een paar enkellaarsjes met studs.
Essentiel loves Cesar Casier ligt vanaf 6 oktober in de rekken. Heb je dus nog even tijd om te sparen voor de musthaves!
www.essentiel-antwerp.com
(Tekst stagiaire Natalia Tjurina, beeld Jens Mollenvanger)