dkms' 4th annual gala: linked against leukemia, cipriani 42nd street, new york, america - 29 apr 2010

Joe Zee, creatief directeur van de Amerikaanse ELLE, begint aan een nieuw televisieproject. In ‘Revealing: Extravagence’ stelt Zee de huidige obsessie met luxe in onze maatschappij aan de kaak.

Iedereen lijkt in de ban van die ene ‘it-bag’, die snelle wagen, die couturejurk of dat peperdure juweel. Hoewel de prijzen van deze luxegoederen jaar na jaar de hoogte in schieten, oefenen deze statussymbolen meer aantrekkingskracht dan ooit uit op de consument. Maken deze spullen gelukkig en verandert baden in luxe je leven?
Joe Zee (je kent hem uit de MTV-serie ‘The City’) maakt een zijsprongetje naar de televisiejournalistiek en trek op onderzoek. In de vierdelige televisiereeks ‘Revealing’ praat Zee over luxe met grote namen uit de modewereld en gaat de man op undercover missie met een dievenbende met oog voor luxe.

Waarom wordt luxe ontbetaalbaar?

Verder is er in het televisieprogramma ruimte voor enkele sociale experimenten. Zo wordt een gewone huisvrouw van top-tot-teen in couture gehuld en kijkt het team van Zee toe hoe deze transformatie haar leven beïnvloedt. Krijgt ze met jaloezie te maken of stijgt haar aanzien in de gemeenschap?

Over de onderwerpen van de drie overige televisieprogramma’s wil Zee voorlopig nog niets kwijt. Het eerste deel wordt op 20 september uitgezonden op het Amerikaanse Sundance Channel.

bron: WWD.com