We springen de lift in, richting… de hemel! Een klerenparadijs, waarin alles blinkt, schittert en “koop me, ik ben betààlbaar!!” lijkt te schreeuwen.
In meer serieuze termen: we staan in de Buying afdeling, waar de vele inkopers van Asos externe labels opsporen en inkopen. American Vintage, Cheap Monday, Converse, Dolce & Gabbana, French Connection,…: hun collecties worden zorgvuldig gescreend en (al dan niet volledig) op de beroemde webwinkel geplaatst. Langs de muren heel wat moodboards en rekken met kleren en accessoires die het aanbod van morgen bepalen.
Ik zeg “morgen”, neem dat maar letterlijk: bij Asos gaat alles aan een sneltreinvaart. Geen sprake hier van collecties die een halfjaar op voorhand worden samengesteld. Wekelijks gaan er immers 4000 nieuwe producten online, een niet te stuiten fashion flow “Het aanbod bij ASOS is heel divers,” aldus Jasmine, “maar we hebben toch enkele richtlijnen. We zijn op zoek naar looks voor twintigers, naar edgy ontwerpen, en vooral: naar betaalbare mode! Daarnaast is er ook ruimte voor diffusion lines zoals See by Chloe of Sonia by Sonia Rykiel. Binnen het Buying kantoor neemt Denim een belangrijke plaats in -“het is onze core business”-, alsook Knitwear –dé onmiskenbare wintertrend.
(Geen foto’s toegelaten hier, we moeten het met één enkel -onrealistisch goed opgeruimd- beeld stellen…)