We crossen verder door het gebouw –de snelle fashion flow lijkt ook in de spieren van Asos’ werknemers te zijn gekropen- en ik word ei zo na omvergelopen door een boomlang model. Op torenhoge hakken snelt ze ons voorbij, in een flits vang ik een glimp op van haar sexy avondjurk. We zijn in de Studio afdeling beland, waar dit soort taferelen dagelijkse kost zijn.
“Elke dag lopen hier een vijftiental modellen rond, die in onze negen fotostudio’s werken. We zijn trouwens bezig met de uitbouw van twee extra studio’s.” Tijd, modellen, uitbreiding: niets staat hier stil! Studio Manager Rachel legt uit: “Dit is een wel geoliede machine. Dagelijks shooten we 60 producten voor vrouwen, 65 voor mannen. Per look hebben we tussen vier en zes minuten nodig om vier foto’s én een catwalkfilmpje in te blikken.”
Hoe dat in zijn werk gaat? Elk van de negen studio’s wordt bemand door een vast team van fotograaf, stylist, shoot coördinator, diens assistent en een make-up artiest. Zij krijgen carte blanche en richten de studio naar wens in. In de ene betekent dat een muur vol knipsels, een eigen dressing en felle muren. Beyoncé’s Girls knalt er uit de boxen. De volgende is dan weer minimalistisch, met heel veel planten en een team dat op loungy beats werkt. De hoge tijdsdruk blijkt geen vat te hebben op de creativiteit en individualiteit van de werknemers.