Hoe de materialen dan wel worden geselecteerd ? “Het is eigenlijk eerder een technische zaak. We bekijken welke stoffen voldoende kwaliteit hebben, of de vezels wel goed zitten, of de stof prikt of niet, hoeveel hij rekt, of de kleuren correct zijn ingeprint, enzovoort.” Het valt dan ook op dat Marc-Phillipe en Laetitia echt met hun handen “kijken”. Voelen, wrijven, trekken, verfrommelen: kijken mag, aanraken moet!
En zo kiest Marc-Philippe dus tussen 50 tinten zwart…
Daarnaast is het ook een kwestie van je klanten te respecteren. “Je moet je publiek kennen en weten wat zij leuk zouden vinden. Elk seizoen een compleet nieuwe stijl op hen afvuren, is verwarrend en werkt op den duur tegen je. Ik hou ook altijd rekening met comfort en ga daarom vaak op zoek naar stretchstof. Vrouwen zijn daaraan echt gewend geraakt én het is veel luxueuzer dan vroeger. Toen stond stretch gelijk aan een joggingbroek, vandaag heb je prachtige avondjurken in dat materiaal.”
Last but not least: onderschat het belang van buikgevoel en coup de foudres niet. Zo valt Marc-Phillipe als een blok voor een stuk laser-cut leer. “Première Vision zit echt pal bovenop nieuwe technologieën en ook daarom is het zo belangrijk het te bezoeken. Lasercuts of neopreen: het zijn relatief nieuwe technieken, die de laatste Jaren hun ingang hebben gedaan via deze beurs. Die innovatie is fantastisch.”