Sinds My Bob een kleine vier jaar geleden het levenslicht zag, groeit de reputatie van het label gestaag. Sterren als de Franse actrice Emmanuelle Béart worden met de hoeden gespot en onlangs haalde één van Geoffroys creaties de cover van Vogue China. “Dat was grappig, het ging om een groene hoed en in China dragen mensen meestal geen groen: het staat voor overspel en brengt ongeluk. Het feit dat een vrouw dat toch droeg, en dan nog op de cover, is dus redelijk uniek. Dit soort tradities zijn zeker en vast iets waar je rekening mee moet houden, je moet je publiek kennen en zeer goed begrijpen.”
Nooit gedacht om een collectie te baseren op Azië? “Neen, dat zou strategisch een verkeerde beslissing zijn. Aziatische klanten zijn echt op zoek naar een Europese look en zijn niet geïnteresseerd in mode die hun eigen traditie opnieuw brengt. Een dom voorbeeld: een pet met Westerse letters op zal daar veel beter verkopen dan eentje met hetzelfde woord in Chinese karakters. Milaan, Parijs, Londen,…: dàt is wat de klanten daar doet dromen!”
“Dat neemt niet weg dat ik het een prachtige cultuur vind, persoonlijk zou ik bijvoorbeeld echt graag eens iets rond Japan maken, maar voorlopig is dat niet voor de hand liggend. Ooit wil ik ook rond Afrika werken, een plek die me nauw aan het hart ligt én waar ze als geen ander met kleuren kunnen omgaan.”