Sociaal experiment 40 days of dating

Gepubliceerd op 8 september 2013 door Christin Ho
Sociaal experiment 40 days of dating

40 days of dating 1

In april werden Jessica Walsh en Tim Goodman wakker in een hotel, hadden seks en amuseerden zich rot op de feeërieke muziek in Disney World. De volgende dag was hun relatie voorbij.

En het vreemdste was: ze hadden dit gepland. Hun relatie was een experiment van 40 dagen. Disney World was de 40e dag. Jessica, een hopeloze romanticus en Tim, de angsthaas voor relaties, probeerden als vrienden samen een koppel te vormen. Ze zouden naar een relatietherapeut gaan, alleen samen met elkaar in bed duiken en hun avonturen vastleggen in Vimeo-filmpjes.

In juli lanceerden de twintigers fortydaysofdating.com, een presentatie van hun project. In het laatste filmpje, gelanceerd afgelopen vrijdag, gaven ze aan dat ze ieder hun eigen weg gingen. “Ik vertelde aan hem dat ik om hem geef, maar dat hij iemand beter verdient en ik wil samen zijn met iemand die stapelgek is op mij. Hij ging akkoord,” zegt Jessica.

40 days of dating 2

Tim bedacht vreemde theorieën over vrouwen om aan te tonen waarom hij niet gemaakt is voor een relatie. Hij haalde een citaat aan van Chris Rock: “Mannen settelen zich niet, zij geven zich over.” En omdat hij zich zo kwetsbaar voelde, gaf hij Jessica onterecht de schuld dat zij zogezegd niet genoeg moeite deed voor hem. Boys will be boys… .

Je kan liefde niet forceren. Jessica en Tim kunnen echter wel een filmdeal afsluiten omdat ze aantrekkelijk zijn en weten hoe ze liefde kunnen faken net zoals in een cliché Indisch liefdesdrama met het nodige gejank en geklaag in onverstaanbare liederen.

Bron: Dailydot