Duinen, surfplanken, The Beach Boys door de boxen en jasjes en jurken in neopreen op de catwalk. Tommy neemt ons mee op surfkamp naar Californië. Wij trokken voor de show heel even backstage.
Het is een hectische boel, zo’n backstage. Je weet niet waar gekeken, loopt er constant voor ieders voeten en krijgt wegens die drukte eigenlijk amper een goed beeld geshoot. De sectie waar de kleren hangen mag ik niet in, maar ik kan wel hier en daar tussen de rekken gluren. De make-up wordt gefinetuned, de échte backstagefotografen nemen close-ups van de modellen in witte badjassen. Maar dan word ik alweer naar buiten geroepen, zonder tijd te hebben om een cupcake mee te pikken.
De show opent met Californication, niet de originele versie, maar een cover. Vreemde keuze, met über Red Hot Chili Pepper Anthony Kiedis front fow. Hoe dan ook, het was van het begin duidelijk waar Tommy Hilfiger heen wou: de Westkust. En daar hadden wij geen bezwaar tegen.
Neopreen jasjes in color blocking, badpakjes met uitsparingen in de zij en bloemenprints, de prachtige tricot truien… “It’s Melrose to Malibu,” vertelt Tommy, “the West Coast represents a golden era of surf, sport and optimism.” En inderdaad, de collectie oogde opvallend vrolijk, fris en buitengewoon jong.
(mvs)