Sofia heeft ondertussen plaats geruimd voor Laura, haar eveneens Argentijnse collega-Julia. De hoofdrollen worden immers steeds door twee dansers gedeeld, elke avond opnieuw optreden is fysisch te zwaar. Laura kaart het enige aspect aan waarover de ontwerper weinig of niets te zeggen heeft: “Kom nièt aan mijn schoenen!” De pointes waarop een ballerina danst, zijn dan ook een erg gevoelig onderwerp, bijna deel van haar eigen lichaam. De avond van een opvoering splinternieuwe schoenen opdringen is uit den boze, ze moeten ingedragen en het liefst zo versleten mogelijk zijn. “Ze mogen me vragen mijn pointes zwart te spuiten of met glitterverf te bewerken, maar alleen ikzelf mag eraan komen. Dit is te belangrijk om aan iemand anders toe te vertrouwen!”
Boodschap begrepen, hoe zit het met de rest van de look? De ontwerper beslist over de kapsels –in dit geval draagt Julia haar haren los- en eventueel enkele accessoires. Hoeden en hoofdtooien worden buitenshuis door specialisten vervaardigd.