Diesel-RS14-1142

Jong, fris, stoer én romantisch. Die kernwoorden vatten de tweede collectie van de Noor Andreas Melbostad voor Diesel Black Gold perfect samen.

Een ongewone en vooral indrukwekkende locatie – de Vanderbilt Hall in Grand Central Station – en een klets celebrities front row – Kanye West, Coco Rocha en Iggy Azalea. Dieselbaas Renzo Rosso weet hoe de aandacht te trekken.

Vorig jaar stelde hij de Noor Andreas Melbostad aan als creatief directeur van de damescollectie van Diesel Black Gold. Enkele dagen geleden werd de ontwerper gepromoveerd tot algemeen creatief directeur van de luxelijn, dus ook van de mannencollectie. En dan is er ook nog Nicola Formichetti – ex-stylist van Lady Gaga en ontwerper af bij Mugler – die eerder dit jaar werd aangesteld als de allereerste artistiek directeur van het overkoepelende merk Diesel. Rosso heeft grootste plannen, zoveel is duidelijk.

De collectie die we gisteren onder de fabuleuze luchters van de Grand Central Station zagen, oogde erg fris en jeugdig. Witte en pastelroze silhouetten, korte rokjes, shortjes en jasjes in broderie anglaise, transparante tops, stoere denim met etnische pailletten, soms aan de zijkanten aaneen geregen voor een extra punktouch. Daarna een zwarte passage, met meer stoere en ruige silhouetten, leren leggings en jurken met pailletten. “Alles draaide rond dualiteit”, verklaarde Melbostad achteraf backstage, “Over zelfzekerheid en sterkte, maar ook over zachtheid en romantiek. Over de verschillende emoties die je met de lente associeert.”

(mvs)