Wie dacht er binnenkort met een simpel nagellakje vanaf te komen in de hoop dat die hele nailarthype snel weer overwaait: better think again! Beautyredactrice Claire trof backstage heel wat kunstige nageltjes aan. Een overzicht.
Nagels als accessoires zijn here to stay, al mag het gelukkig weer wat subtieler en stijlvoller dan felgekleurde minitafereeltjes. Zo ging MACs Val Garland bij Marios Schwab voor eenvoudige lijntjes op iedere nagel, in navolging van de prints van zijn collectie, die een strakke, architectonische snit en organische streepjesprints bevat. Het eerste meisje krijgt blauwe streepjes, de rest (blad)gouden. 'Nails are a real accessory', aldus Make-upgoeroe Garland. U weze gewaarschuwd.
Michael Van Der Ham ging nog een stapje verder, en trok nagelmerk CND mee op de kar om handgeschilderde opplaknagels te maken in vier verschillende tinten. De prints op de nagels refereren aan de prints en stoffen die Van Der Ham verwerkt, en vormen een soort van impressionistisch bloementafereel. In combinatie met de minimalistische make-up mét gouden glitters op de ogen - om het opulente karakter van de collectie te benadrukken - zorgen mini kunstwerkjes aan de vingers alvast voor tien extra juwelen.
Peter Pilotto
Scifi-meisjes met heel veel highlights en glans op het gezicht en matte mauve of oranje lippen, alsof ze van een andere wereld komen: net als de catwalk zelf was de make-up voor Peter Pilotto geïnspireerd door 'light art', kunstinstallaties met licht. Het gelaat moet een soort van plastic uitzicht krijgen, dankzij twee verschillende highlightcrèmes en een extra balsem. Tip van de MACpro: smeer highlightcrème enkel daar waar het licht natuurlijk valt. En dat is voor alle duidelijkheid nièt in het midden van je voorhoofd, tenzij je graag voor een greasy look gaat.
Giles
Casual Chic tot in de puntjes uitgewerkt, met flowy zijden prints en héél girly (roze prinsessen)jurken en jasjes, allemaal gecombineerd met oerdegelijke adidassneakers. Nogal wiedes dat Lily Allen celeb of the moment was bij Giles Deacon.
tekst en beeld: Claire Thys