De Parijse modeweek ging van start, Belgische handtassenontwerpster krijgt een corner in diezelfde stad en Pinko opent de deuren van een eerste hybride (een wat? Lees vooral verder) shop.
Three down, one to go! De modeweken van New York, Londen en Milaan zitten erop, nu is het de beurt aan Parijs om haar naam als modestad waar te maken. En met ‘de Belgen’ op het programma mag dat alvast geen probleem zijn. Volg de modeweken alsof je er zelf bij bent via ELLE.be.
Het modecircus mag in Parijs dan wel op volle toeren draaien, New York is en blijft de enige stad die nooit, jamais, never aan een powerdutje doet. Modehuis Hugo Boss verblijdde de big apple met een gloednieuwe flagship store (met niet minder dan drie verdiepingen) wat de teller wereldwijd op tien brengt. De opening ging uiteraard gepaard met de nodige feestelijkheden zoals een inspirerende kunstinstallatie van gerenommeerd visueel kunstenaar Renowned video artist Marco Brambilla. Verder springt Hug Boss met het project ‘Be Part of the Media’ verder op de kar van de sociale media, alles is te volgen via de hashtag #HBNYC.
Hugo Boss flagship store, the Shop of Columbus Circle, New York.
Ook Milaan kan na de fashion week gekte nog niet meteen op haar lauweren rusten. Italiaans modemerk Pinko lanceerde een totaal nieuw winkelconcept – een hybride shop, in de Italiaanse hoofdstad. Een hybride wat? Wel, deze boetiek combineert het plezier en uitgebreid aanbod van online shoppen met de behoefte om de kledij effectief te voelen. Met deze primeur wil Pinko de innovatieve drive van het merk en de integratie van design en retail in tijden van veranderend consumptiegedrag en digitalisering benadrukken. Hoe? Ook hierop geven we jullie graag een antwoord. Inn de winkel staan 21 poppen opgesteld waarop krachtige looks worden gepresenteerd. Op de zijwanden van de winkel hangen er acht 'Store Stylists'. Via deze Store Stylists kan de bezoeker surfen door de verschillende Pinko looks samengesteld door stylist Gina Correll Aglietti. Met deze manier van shoppen kan de consument het juiste item vinden, combinatiemogelijkheden ontdekken, advies krijgen van de winkelbediende, het item passen, via internet bestellen en thuis geleverd krijgen. Bespaart heel wat gezeul met tasjes, denken we dan!
Pinko hybride store, Corsa Venezia 5.
Rita Ora voor Rimmel. Geen celebrity parfum voor deze Londense zangeres en stijlicoon. Ora gaat meteen voor het echte werk en brengt samen met het Britse cosmeticabedrijf Rimmel een lijn lippenstiften en nagellakjes uit. Toch moeten fans nog even geduld uitoefenen, de capsulecollectie zal pas in het voorjaar van 2014 in de winkels liggen. Klik hier voor meer info.
Afsluiten doen we vandaag met een dosis chauvinisme die in je handtas past. Bij voorkeur in een exemplaar van Belgische tassenontwerpster Clio Goldbrenner. Haar handtassen zijn vanaf 14 oktober te koop bij Galeries Lafayette in Parijs. De Belgische mag haar waren in een shop-in-shop van 25 m2 aan de man brengen. Als zal het misschien eerder ‘vrouw’ zijn. Want naast de Belgische dames, en binnenkort ook heel wat Parisiennes, vielen ook bekende ladies zoals Sharon Stone en Inès de La Fressange voor de elegante tassen van Goldbrenner.